Folytatódik a december óta tapasztalható kedvező tendencia, így kisebb mértékben már harmadik hónapja javul a vonatok pontossága. Decemberről januárra 4,79%-kal, januárról februárra pedig újabb 0,88%-kal nőtt a menetrendszerűség.
A 10 vállalás egyikeként az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-bővítése zajlik Magyarországon, így különösen biztató, hogy azonnal és érezhetően javult a pontosság azokon a vonalakon, ahol az újabb vontatójárművek szolgálatba álltak.
A részben már Alstom Astride mozdonyokkal – ráadásul még csupán próbafutások keretében – kiszolgált a pécsi fővonalon januárról februárra a hálózati átlagot meghaladó módon, mintegy 4%-kal, a Vectronokkal is kiszolgált Miskolc–Hidasnémeti vonalon pedig december és február között összesen 15%-kal javult a menetrendszerűség, de a hegyeshalmi és a veszprémi vonalon is csökkent a késéssel közlekedő vonatok száma.
Mindettől nem függetlenül csökkent a 20 percnél nagyobb késést elszenvedő vonatok aránya, ami februárban csupán 2,51% volt, de minden kategóriában tovább csökkent a késett járatok darabszáma és aránya is.
Jelentősebb romlást csak a szegedi vasútvonalon rögzítettünk, ez azonban összefüggésben van a január végi szegedi tehervonat-baleset okozta pályahibával. E hatások ellensúlyozására – a pálya tavaszi helyreállításán túl – nyárig nagyteljesítményű villanymozdonyok beállítását is tervezi a vasúttársaság.
A HÉV-ek és a vasútvillamosok februárban is a megszokott pontossággal rótták fordulóikat.
Az autóbuszok pontossága ismét magas volt. Az agglomerációs járatok alacsonyabb értékeit a Budapest környéki közúthálózat telítettsége okozza.
Fotó:Illusztráció