Az ismert autós hírportál adatai szerint a vásárlóknak egyre fontosabb a kiszemelt jármű lekérdezhető előélete. A portál szakértői ezért utánajártak, hogy mennyivel gyorsabban lehet eladni azokat az ellenőrizhető autókat, amelyekhez az alvázszámot is feltöltik, és annak is, hogy mennyivel több érdeklődő érkezik ezekre a hirdetésekre.
Akik autót kívánnak eladni, azok minél gyorsabban szeretnék azt megtenni. Akik pedig vásárolnának, kíváncsiak az előéletére, hiszen nem mindegy, milyen karbantartásokat kell elvégeztetni: csupán a kötelezően előírtakat, vagy rejtett hibákkal együtt mindent, ami a biztonságos üzemhez szükséges. Eladóként így érdemes minél több információt megmutatnunk az autónkból, ahogy ezt a magyar piac egészét mind hirdetésszámban, mind megtekintésben lefedő portál adatai is alátámasztják.
A portálon ugyanis 2023 eleje óta 18%-kal több érdeklődő érkezett a lekérdezhető előéletű hirdetésekre, mint azokra, ahol a tulajdonosok nem adták meg az alvázszámot. Egy-egy ellenőrizhető autót pedig havonta átlagosan akár 800 potenciális vevő is megtekintheti.
„A személyautók jelentős áremelkedése mellett az alkatrészek és a szervizdíjak is jócskán megdrágultak, ezért sem véletlen, hogy a vásárlók a lekérdezhető előéletű járműveket preferálják. Ráadásul az elmúlt 2 évre vonatkozó adatokból az is jól látszik, hogy így átlagosan csaknem 1 héttel gyorsabban eladható egy autó. A piacon látható tendenciák alapján pedig hamarosan még nagyobb előnyt élveznek majd ezek a hirdetések” – emelte ki Horváth András szakértő.
Ha szintén az elmúlt 2 évet nézzük, a portál oldalán megközelítőleg 60%-kal nőtt azon hirdetések száma, amelyekben már az alvázszámot is feltüntették. Így jelenleg már több mint 30 ezer olyan eladó autóból válogathatnak a vevők, aminek az előtörténete lekérdezhető. A portál szakértője szerint vásárlás előtt érdemes felkeresni a Jármű Szolgáltatási Platformot is, ahol ügyfélkapus bejelentkezéssel rendszám alapján pár perc alatt lekérdezhető a kiszemelt használt autó előélete.
„Az alvázszám mellé érdemes még jó minőségű, nagy felbontású fényképeket és minél több dokumentumot feltölteni. Sőt a tapasztalatok alapján sokan a szervizkönyvről és a szervizszámlákról készült fotókat is feltöltik a hirdetéseikhez. Ezek mind-mind értéknövelő tényezőknek számítanak” – tette hozzá Horváth András.