Kár tagadni, hogy manapság egy digitalizált világban élünk, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A modern kor elvárásaihoz pedig a cégeknek is alkalmazkodniuk kell, különben kíméletlenül alulmaradnak a versenytársakkal szemben.
Ma már egyetlen vállalkozás sem létezhet csak offline, a digitalizáció alapvető lépéseit muszáj elvégezni ahhoz, hogy nyereségesen működhessenek. De melyek ezek a lépések? Nézzük!
- Egy olyan szoftver bevezetése, amely keretbe foglalja a cég működését
Abban talán mindenki egyetért, hogy a monitor szélére ragasztott post-it cetlik, papíralapú jegyzetfüzetek és asztali naptárak ideje lejárt, de ugyanez sok területen elmondható az Excel-táblázatokról is. Mit használjunk helyettük? Például a MiniCRM-et, ami a feladatkezelésben, ügyfelekkel való kapcsolattartásban és a folyamatok automatizálásában is hatalmas segítség.
Ez egy felhőalapú szoftver, melyet a hozzáféréssel rendelkező munkatársak bárhonnan elérhetnek, így nincs olyan korlátozás, hogy valaki csak az irodából, a céges hálózaton keresztül fér hozzá a feladataihoz. Ez nagyon hasznos akkor, ha a kollégák home office-ban vagy hibrid munkavégzésben dolgoznak, de a cégvezető számára is előnyös, ha mondjuk egy üzleti úton is rá tud nézni a teendőire.
Ha már teendők: a program működésének fontos részét képezik a taskok, avagy feladatok. Ezeket a rendszer automatikusan is kioszthatja (például hónap elején a pénzügyes kap egy teendőt, hogy állítsa ki az ügyfeleknek a díjbekérőket), de manuálisan is fel lehet venni őket.
Mondjuk e-mailben vagy telefonon jelezte neked az ügyfél, hogy változik náluk a kapcsolattartó, és megígérte, hogy a hét végéig elküldi neked az új kontaktszemély elérhetőségeit. Csak vegyél fel egy teendőt magadnak a CRM-ben egy rövid emlékeztető szöveggel, állítsd be a határidőt péntekre, és így biztosan nem feledkezel meg róla, hogy ellenőrizd, megérkezett-e a várt információ, ha pedig nem, akkor intézkedj.
- Készíts egy honlapot vagy webáruházat
A mai digitális világban elengedhetetlen, hogy a céged online is jelen legyen, de ne csak a közösségi médiában vagy a Google Cégem adatbázisában, hanem legyen egy saját weboldalad is.
Itt a tevékenységedtől függően hirdetheted a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat. Ezzel jelentősen megnő az ügyfélköröd is, ugyanis ha csak fizikai irodád/üzleted van, az jelentős korlátozó tényező, hiszen csak a környékedről lesznek vásárlóid.
Az interneten keresztül viszont bárhonnan jöhetnek az érdeklődők, a szolgáltatásaidat akár globális szinten is értékesítheted.
- Koncentrálj a SEO-ra!
Ma már mindenki az internetet használja információszerzésre, de ha túlságosan hátul szerepelsz a Google találati listáján, nagyon kevesen fognak rád találni. Az emberek többsége az első néhány találatot nézi csak meg, ezért minden cég ezekért a helyekért versenyez a saját területén.
Ideje hát elkezdeni foglalkozni a keresőoptimalizálással, hogy a te vállalkozásod legyen az, amit az elsők között dob fel a Google a releváns kulcsszavakra./X/