A Munch és a This is Redy társadalomformáló kampánya
A világon megtermelt élelmiszerek 1/3-át nem eszi meg senki, ami súlyos probléma mind a gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatóság szempontjából. Mindeközben Európában a tamponok és betétek nagyjából 87%-a kerül hulladéklerakókba, ahol ezeknek a 90%-ban műanyagból készülő termékeknek a lebomlása akár 500 évig is eltarthat. A Munch és a This is Redy most egy különleges kampány segítségével szeretné felhívni a figyelmet erre a két sokszor tabunak számító globális problémára.
Március 14-től kezdődően ugyanis a két márka egy posztsorozat keretein belül fogja bemutatni a legfurább PMS (premenstruációs szindróma, ez esetben a menstruáció előtti időszakban tapasztalható fokozott étvágy/nassolási vágy) ételeket, melyeket ételmentő csomagokból fognak elkészíteni. A kampány célja az ételpazarlás és a menstruációval kapcsolatos nehézségekre való társadalmi szintű figyelemfelhívás, illetve a nyílt és szabad kommunikáció elősegítése.
“A This is Redy-vel közös együttműködésünket már az elejétől fogva a szívügyemnek tekintem.” – mondja Belayane Najoua a Munch Globális PR menedzsere – “Mindkét téma egy számomra fontos globális kihívás megoldásáért küzd és sikerült a saját területén egy olyan love brand-et és egy köré épült valódi közösséget létrehoznia, ami nagyon nagy érték a mai világban. Ennek köszönhetően a két márka egyenként is nagyon erős, ám én nagyon hiszek az együttműködések erejében és remélem, hogy ez a közös kampány is olyan hatást fog elérni, melynek társadalomformáló ereje is lehet. Ezenkívül pedig példát mutathatunk a zöld vállalatoknak is, hogy igenis megéri nyitni egymás felé és közös dolgokban gondolkodni, hiszen ugyanaz a célunk: egy tudatosabb és fenntarthatóbb jövő.” Az együttműködés részeként a Munch létrehozott egy úgynevezett Énidő Box-ot, amit a Munch Market oldalán lehet megvásárolni. A limitált kiadású meglepetés Box-ban olyan, a PMS alatt gyakran fogyasztott sós és édes ételek, illetve természetes alapanyagokból készült kézműves szappanok vannak, amelyek a rövid lejáratuk, szezonalitásuk vagy a lassú forgási sebességük miatt pénztárcabarát áron vásárolhatóak meg az oldalon.“A Box összeállítása során az volt a cél, hogy a sokszor nehéz menstruációs időszakon enyhítsünk és egy csomagba tegyük a hozzávalókat a fura PMS ételpárosításokhoz és egy tökéletes otthoni estéhez.” – tette hozzá Najoua.
“Fontos számunkra, hogy olyan cégekkel működjünk együtt, akik hozzánk hasonlóan fiatalon, világmegváltó, innovatív megoldásokban gondolkodnak. A Munch és a Redy nagy inspiráció a fenntarthatóságban és abban, hogy fiatalon is lehet és érdemes vállalkozni. Nagy öröm látni, hogy az ételmentés oldaláról is van nyitottság arra, hogy edukáljanak a menstruáció kapcsán. A PMS gyakran a legfurcsább ételeket kívántatja meg a nőkkel, ebből adunk most közösen egy kis kóstolót.” – mondta Molnár Dóra, a This is Redy alapítója.
A három éve létező Munch eddig közel 2 millió adag ételt mentett meg, mely jelentős részben a 130 ezer fős online ételmentő közösségnek köszönhető. A közel öt éves This is Redy már több, mint 85 ezer terméket adott el és 2022-ben elnyerte Best Innovatív Brand díjat. A fő üzleti tevékenységen kívül mindkét vállalat keresi a saját tevékenységén túlmutató szemléletformáló eszközöket is, melynek egy kiváló példája a mostani együttműködés is, melyben két látszólag össze nem illő, ám fenntarthatósági és társadalmi szempontból kiemelt fontosságú témát szeretnének minél nagyobb közönséghez eljuttatni, így edukálva nemcsak a közvetlenül érintett nőket, hanem az egész társadalmat.