Még egész élénken élhet benned a kép a keddi megbeszélésről. Újra szembesült mindenki a céges problémákkal, a menedzsment sápadtan mutatta be az eredményeket, a főnök tajtékzott. Nem értitek, miért nem hatékony a működés. Nézzünk a dolgok mögé!
Vissza a gyökerekhez
Az előbbiekből akár egy Likert-skálás kérdőívet is készíthettünk volna. Egytől ötig mennyire futott végig a hátadon a hideg, ha a fenti jelenetre gondoltál? Rengeteg munkanap telik úgy el, hogy a számtalan táblázat ellenére sem jövünk rá, miért nem célravezetőek a folyamataink. Az AVALEX folyamatfejlesztés szolgáltatásával azonban közelebb kerülhetünk az igazsághoz!
A válasz amennyire egyszerű, sokszor annyira fajsúlyos. Gond van a legfőbb folyamatainkkal. Mit jelent ez? A főfolyamatok azok a tevékenységek a szervezet életében, amelyek közvetlen hatást gyakorolnak a vállalat céljaira, küldetésére. Ezek a cég főbb tevékenységeit szimbolizálják, kialakításuk nagyban befolyásolja a szervezet működését.
A fejlődéshez érdemes lehet egy magas szaktudással rendelkező tanácsadói céget felkeresni. Az AVALEX az üzleti kiválóság elérését tűzte ki egyik missziójául. Segítenek rávilágítani az erősségekre, és a segítségükkel olyan főfolyamatokat lehet kialakítani, melyekkel kiemelkedő teljesítményt érhet el a céged.
Egy kis felülvizsgálat sosem árt
Lehet, hogy eddig elégségesnek bizonyult az a folyamatleírás és struktúra, amelyet az elején megálmodtatok. Azóta eltelt két év, alkalmazottak jöttek-mentek, változott az üzleti környezet. Tegyétek tisztába, hogy mire is fókuszáljatok!
A főfolyamatok révén készülnek el a szervezet termékei, valósul meg a szolgáltatás. Attól függően, hogy gyártó vagy szolgáltató vállalatról van szó, pontosan meg kell határozni a szervezet működésének lépéseit.
Ha ez megvan, jöhet a támogatói pontok kijelölése. Ezen tevékenységek járulnak hozzá a főfolyamatok gördülékeny működéséhez. A két típus közötti kapcsolat szorosan összefügg. Egymásra épülnek, egymásból táplálkoznak.
Vegyünk egy adminisztrációs példát! Amikor hiba lép fel a dokumentumok kezelésekor, téves információ kerül a körforgásba. Ezt kommunikáljuk az ügyfelek felé, amely elégedetlenséget szülhet, ezáltal csökken a vállalat színvonala.
Mi a megoldás?
A menedzsmentnek törekednie kell arra, hogy ezek a folyamatok strukturáltak és előremutatóak legyenek. Azonfelül, hogy azonosítjuk és megértjük a gondokat, szükség van a rendszeres ellenőrzésre és visszacsatolásra.
Felügyeljük iteratív módon a megvalósulást, valamint értékeljük az eredményeket! Ha szükséges (és valószínűleg az), keressünk alternatívákat és korrekciókkal optimalizáljuk a funkciókat!
Minden percet megér a folyamatfejlesztéssel töltött idő, hiszen e munkánk által kerülhetünk közelebb egy hatékonyabban működő vállalathoz. Ha hangsúlyt fektetünk ezekre, az eredmény garantáltan nem marad el.
A következő meeting szóljon a fejlődésről a kudarcok helyett! Ne féljetek segítséget kérni a szakértőktől, néhány konzultációval jelentős változást érhettek el!/X/