A jó értékesítő megtalálása számtalan cég számára jelent állandó kihívást. A vállalatok nagy része nem is rendelkezik saját üzletkötővel, de az is lehet, hogy eddig nem volt szerencséjük az ideális munkatársat megtalálni. Sokszor az ügyvezető és/vagy a tulajdonos az, aki az üzleteket hozza. Erre a helyzetre nyújt megoldást egy külső szolgáltatás.
Miben tudnak segíteni a külső szakemberek?
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a cégek egy új termék, szolgáltatás bevezetésénél vagy végeznek piackutatást, vagy nem. Vélt piaci igények alapján alkotják meg őket, viszont valós kutatás nincs a háttérben. Sajnos sok esetben az értékesítési eredmények sem megfelelőek, így az elvárások sem teljesülnek. Sokszor a stratégia is hiányzik, vagy nem megfelelően lett felépítve, ami szintén hozzájárul a sikertelenséghez.
Ezért is lehet ideális választás a Thalassys Sales House szolgáltatása, amivel minden előbb említett problémát egy csapásra megoldhatunk. Mit tartalmaz? Az első maga az értékesítés, ami azt jelenti, hogy egy dedikált értékesítőt kapunk, hogy a stratégiában meghatározottak teljesüljenek. Ehhez szorosan kapcsolódik a key account management, hogy a meglévő ügyfelek megfelelően legyenek kezelve az igény beérkezésétől egészen a megrendelésig. Harmadik alappillérként pedig ott van a marketing, ami egy teljes körű szolgáltatás a stratégia elkészítésétől a folyamatos marketing tevékenységig.
Hogyan épül fel a Sales House szolgáltatás?
Az első lépés a megbízó felmérése, ahol a kereskedelmi tevékenységek kerülnek terítékre. A szolgáltatások, termékek és eddigi módszerek alapos átvilágításával kezdődik minden. Az értékesítési csatornák, értékesítésben résztvevők, meglévő ügyfelek, folyamatban lévő ügyletek, valamint a megbízó jelenlegi piaca, piaci körülmények is monitorozva lesznek.
Ha kialakult egy részletes, pontos kép, akkor jöhet a következő lépés: a sales és marketing stratégia elkészítése. A kiválasztott kollégákkal közösen készül el a terv, ami alapján megindulhat az értékesítés következő szakasza. Rögzítésre kerül a jelenlegi helyzet és a kezdeti feladatok, továbbá a meghatározzák az eszközöket és költségeket, ami a sikerhez szükséges lesz.
Ezt követi a betanulás, ahol a dedikált üzletkötő megismeri a termékek, szolgáltatások mellett a megbízó szervezetét, annak működését és folyamatait.
Beindul az értékesítés
Az üzletkötő elkezdi a kijelölt termékeket, szolgáltatásokat értékesíteni, folyamatosan konzultál a megbízó kollégáival és az ügyvezetőjével. Önállóan fogja végezni a megkereséseket, ügyféllátogatásokat, kapcsolattartást, ajánlatadást és a szerződéses egyeztetéseket. A KAM feladatok is könnyedén megoldhatóak a stabil háttérnek és a megfelelő stratégiának köszönhetően.
Egy profi szolgáltatással kisebb lesz a fix költség és a kockázat is, és az infrastruktúrát sem a megbízónak kell biztosítania, valamint azonnal elindítható a folyamat./X/