Leginkább a használt elektronikai eszközök, főleg a konzolok, az okostelefonok, a házimozi rendszerek és a laptopok iránt nőtt meg a kereslet.
A Jófogás a közelgő ünnepek előtt megnézte, hogy mire keresnek a magyar internetezők.
A Jófogáson csaknem 1,5 millió meglévő hirdetés mellett havi szinten közel 2 millió látogató
fordul meg, így Magyarország mérvadó online piactereként és e-kereskedelmi
szereplőjeként, óriási adathalmaz segítségével tudja rendszeres időközönként áttekinteni az
aktuális trendeket és fogyasztói preferenciákat.
Kiderült, hogy a karácsony előtti időszakban a magyar internetezők egyértelműen az
elektronikai/műszaki cikkeket keresik. Ebben a kategóriában akár 20%-kal is nőtt a kereslet.
Kategóriák szintjén ezt az Otthon és a Szabadidő követi. Előbbiben felhasználói érdeklődés
szempontjából a barkácseszközök és a kisebb-nagyobb bútorok (szekrények, fotelek,
asztalok, kanapék), utóbbiban pedig az építőjátékok (legóval az élen), valamint a könyvek és
bakelitlemezek, illetve az ehhez kapcsolódó lemezjátszók viszik a prímet.
„Ahogy korábbi, Magyarország lakosságára vonatkozóan reprezentatív kutatásunkból is
kiderült, a rendszeresen internetezők csaknem kétharmada néz, ad el, vagy épp vásárol
használt terméket az interneten. És ez a karácsonyi csúcsidőszakban sincs másképp. A
kiemelt termékkategóriáinkban ilyenkor egyértelműen kiugró keresletet látunk az év többi
hónapjához viszonyítva. A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is
a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára
az új termékek piacával szemben csak minimálisan, vagy egyáltalán nem mutat emelkedést:
a három ilyenkor legnépszerűbb kategória közül egyedül a Szabadidőben láttunk egy 11%-os
átlagár-növekedést” – mondta Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs
igazgatója.
Érdekesség még, hogy konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében a
legkomolyabb ugrás a diafilm (+141%), a díszvilágítás (+136%) és a szárítógép (+42%)
kifejezéseknél tapasztalható.