2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Hírek » Ezeket a használt tárgyakat keresik a magyarok karácsony előtt
pexels-photo-1474961

Ezeket a használt tárgyakat keresik a magyarok karácsony előtt

Leginkább a használt elektronikai eszközök, főleg a konzolok, az okostelefonok, a házimozi rendszerek és a laptopok iránt nőtt meg a kereslet.
A Jófogás a közelgő ünnepek előtt megnézte, hogy mire keresnek a magyar internetezők.
A Jófogáson csaknem 1,5 millió meglévő hirdetés mellett havi szinten közel 2 millió látogató
fordul meg, így Magyarország mérvadó online piactereként és e-kereskedelmi
szereplőjeként, óriási adathalmaz segítségével tudja rendszeres időközönként áttekinteni az
aktuális trendeket és fogyasztói preferenciákat.
Kiderült, hogy a karácsony előtti időszakban a magyar internetezők egyértelműen az
elektronikai/műszaki cikkeket keresik. Ebben a kategóriában akár 20%-kal is nőtt a kereslet.
Kategóriák szintjén ezt az Otthon és a Szabadidő követi. Előbbiben felhasználói érdeklődés
szempontjából a barkácseszközök és a kisebb-nagyobb bútorok (szekrények, fotelek,
asztalok, kanapék), utóbbiban pedig az építőjátékok (legóval az élen), valamint a könyvek és
bakelitlemezek, illetve az ehhez kapcsolódó lemezjátszók viszik a prímet.
„Ahogy korábbi, Magyarország lakosságára vonatkozóan reprezentatív kutatásunkból is
kiderült, a rendszeresen internetezők csaknem kétharmada néz, ad el, vagy épp vásárol
használt terméket az interneten. És ez a karácsonyi csúcsidőszakban sincs másképp. A
kiemelt termékkategóriáinkban ilyenkor egyértelműen kiugró keresletet látunk az év többi
hónapjához viszonyítva. A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is
a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára
az új termékek piacával szemben csak minimálisan, vagy egyáltalán nem mutat emelkedést:
a három ilyenkor legnépszerűbb kategória közül egyedül a Szabadidőben láttunk egy 11%-os
átlagár-növekedést” – mondta Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs
igazgatója.

Érdekesség még, hogy konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében a
legkomolyabb ugrás a diafilm (+141%), a díszvilágítás (+136%) és a szárítógép (+42%)
kifejezéseknél tapasztalható.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!