A mezőkövesdi repülőtér eladási szándékának híre, illetve Szijjártó Péter és Tállai András korábbi, Pekingben folytatott tárgyalása a mezőkövesdi repülőtér hasznosításának lehetőségéről aggasztó kérdéseket vet fel a környéken élőkben, akik 30 éve csak ígéreteket kapnak.
Ezért fordult Novák Előd, a Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője írásbeli kérdéssel Szijjártó Péterhez „Aggódnunk kell-e azért, hogy kínai kézbe kerül Magyarország második leghosszabb kifutópályájával rendelkező repülőtere?” címmel.
Felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Mezőkövesd önkormányzata által meghirdetett vételár, körülbelül harmada a miskolci tulajdonban lévő terület eladási árának, továbbá a következő konkrét tényeket és kérdéseket tártuk a külgazdasági miniszter elé:
Felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Mezőkövesd önkormányzata által meghirdetett vételár, körülbelül harmada a miskolci tulajdonban lévő terület eladási árának, továbbá a következő konkrét tényeket és kérdéseket tártuk a külgazdasági miniszter elé:
„A rendszerváltás óta megszámlálhatatlan ígérettel traktálták a környékbelieket, szinte minden kampányban, mindenki a repülőtér hasznosítását tűzte ki célul turisztikai és logisztikai fejlesztéseket, illetve ipari park létesítését, munkahelyteremtést ígérve. Az utóbbi időszakban láthattuk, hogy a reptéren megrendezésre került repülőnap, illetve a rendszeres autóversenyek vonzzák az embereket, a felújított bekötő út is az előrelépés, a fejlődés ígéretével kecsegtetett. Az autópálya és a vasút közelsége miatt az államtól 2007-ben ingyen kapott terület bármilyen egyéb módon történő hasznosítása észszerűbb lenne az eladásnál. A hazánkba intenzíven érkező kínai ipari cégek térhódítását látva aggasztó az eladási szándék, illetve az, hogy 2019 áprilisában Ön Pekingben tárgyalt a mezőkövesdi repülőtér hasznosításának lehetőségéről a China Ocean Aviation Group képviselőivel.
– Milyen eredménnyel zárult ez a tárgyalás?
– Hogyan gondolták a repülőtér hasznosítását Önök és a kínai tárgyalópartnereik?
– Az eladással kapcsolatban tesznek e valamilyen lépést, hogy önkormányzati vagy még inkább állami tulajdonban maradjon az egyik legnagyobb vidéki repterünk?”
– Milyen eredménnyel zárult ez a tárgyalás?
– Hogyan gondolták a repülőtér hasznosítását Önök és a kínai tárgyalópartnereik?
– Az eladással kapcsolatban tesznek e valamilyen lépést, hogy önkormányzati vagy még inkább állami tulajdonban maradjon az egyik legnagyobb vidéki repterünk?”
Sajnos a választ a már megszokott arroganciával, Magyar Levente államtitkár, egy mondattal elrendezte: „A Külgazdasági és Külügyminisztérium részéről nincsenek folyamatban lévő tárgyalások a reptér vonatkozásában.”
Az a Magyar Levente válaszolt, aki pár nappal ezelőtt, egy ország nevében teljes mellszélességgel kiállt Szerbia uniós csatlakozása mellett, annak ellenére, hogy ott a magyarságot érő atrocitások máig folyamatosak. A Mi Hazánk elvárja a kormánytól, hogy tartsa tiszteletben az embereket, legalább annyira, hogy érdemi válaszokat ad a feltett kérdésekre!
Az a Magyar Levente válaszolt, aki pár nappal ezelőtt, egy ország nevében teljes mellszélességgel kiállt Szerbia uniós csatlakozása mellett, annak ellenére, hogy ott a magyarságot érő atrocitások máig folyamatosak. A Mi Hazánk elvárja a kormánytól, hogy tartsa tiszteletben az embereket, legalább annyira, hogy érdemi válaszokat ad a feltett kérdésekre!
Szajlai János, a Mi Hazánk Energetikai kabinetjének alelnöke