A 100. termékkör vizsgálatát is lezárta a Szupermenta, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) termékteszt programja, amely 2014-ben indult útjára. Az egyedülálló hatósági tesztprogramban mostanra 100 termékkör mintegy 2180 termékén több mint 215 ezer laboratóriumi paraméter vizsgálatát végezték el a szakemberek. A legjobbak kiválasztásában több mint 2000 szakértő és laikus működött közre, a kutyapanzió-teszttel pedig a termékek mellett már a létesítmények értékelése is bekerült a programba.
Az epres joghurtok tesztjével indult útjára a Szupermenta 2014 novemberében, azóta pedig összesen 100 termékkör komplex vizsgálata zajlott le. A program egyik fontos célja a szemléletformálás az élelmiszerminőség kérdéskörének előtérbe helyezésével. Napjainkban egyre fontosabbá válik az átgondolt és körültekintő vásárlás, a Szupermenta-tesztek pedig segítséget nyújtanak ebben a termékek minőségével és az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos információk megosztásával. A program sikerességét és elismertségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy 2022-ben nemzeti értékként bekerült az Agrárminisztérium Ágazati Értéktárába.
A terméktesztek egyediek és utánozhatatlanok, hiszen a Nébih szakértő munkatársai – hatósági felügyelők, laboratóriumi szakemberek – állnak mögöttük. A „tesztalanyok” sora színes és széles skálán mozog az élelmiszerektől kezdve a vetőmagokon, alkoholos italokon, étrend-kiegészítőkön át egészen az állatgyógyászati termékekig. Idén nyáron újabb terület jelent meg a palettán: a kutyapanzió-teszttel a létesítmények kategóriája is bekerült a programba.
Az elmúlt évek során mintegy 2180 terméken több mint 215 ezer laboratóriumi paraméter vizsgálatát végezték el a szakemberek. A kedveltségi kóstolásokon több mint 2000 szakértő és laikus értékelte egy-egy kategória termékeit. A 2015 novemberében bevezetett Szupermenta-emblémát 84 alkalommal igényelték a gyártók, forgalmazók, üzemeltetők.
A vizsgálatok során kapott adatok, érdekes információk cikkek, infografikák és videók formájában jelennek meg különböző felületeken, hiszen a tesztelés kiemelt pontja, hogy az eredményekről a vásárlók is értesüljenek. Az adatok alapján ezen a téren is sikeresnek mondható a program, hiszen a www.szupermenta.hu látogatottsága 2014 óta meghaladta a 4,1 milliót. A közösségi médiában csaknem 27 ezer követővel rendelkezik a program, és a Szupermenta hírlevelének, a Mentalevélnek is már több mint 1000 feliratkozója van. Idén nyáron pedig új felületen is megjelent a Szupermenta csapata, ugyanis elindult a tesztprogram TikTok-csatornája.
A 100. termékkör vizsgálata már lezajlott: a jubileumi teszt főszereplői az instant kakaóitalporok voltak. Néhány napon belül kiderül, hogy szerepeltek a Szupermenta teszten és mely termékek kerültek a dobogóra.
Az elmúlt évek tesztjeiről további információk és érdekességek elérhetőek a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán: https://szupermenta.hu/jon-a-