Juhász Csaba, ismét Pásztor Tamás navigálásával egy Peugeot 208 Rally4 pilótaülésében veszt részt most épp a Roma ralin.
11. Rally di Roma Capitale
Juhász Csaba – Pásztor Tamás
Peugeot 208 Rally4
2023.07.28-30.
Csabival beszélgetek:
Pénteken egy szabadedzéssel veszi kezdetét a nagy megméretettés. Mire is egy ilyen szabadedzés?
– A kvalifikációs szakaszon mehetünk egy párszor, a versenyautóval, éles körülmények között. Nekem ez extra
lehetőség lesz, hiszen három hete nem ültem az autóban. Arra jó, hogy felkészüljünk a kvalifikációra, aminek az eredménye
alapján összeállítják a pénteki és a szombati rajtsorrendet.
13 gyorsot mért rátok a rendező két nap alatt. A Gyönyörű Colosseumnál is fogtok körzőzni? Mennyire várod már ezt a versenyt?
– Talán ez lehet a szezon fénypontja, de ezt nem kiabálom el. Nagyon jó gyorsaságik vannak ezen a futamon, nagy kihívás ez
a verseny. Egész évben ezt a versenyt vártam, remélem a szerencse is mellénk áll majd.
Húszan vagytok az ERC4 kategóriában. Ti a Peugeottal és lesznek még Opellel és Forddal is, sőt Renault Clioval is
rajthoz állnak páran. Itt már korábban indultatok. Most milyen céllal érkeztek a Roma ralira?
– Egyértelműen a pontszerzés a cél. Azt tudomásul kell vennünk, hogy a többiek előnyben vannak hozzánk képest.
Van, akinek ez a futam idén a 20. versenye ugyanazzal az autóval, ami óriási tapasztalat. És vannak, akik már 2 hete
tréningezik a pályákat, azokkal sem tudjuk felvenni a versenyt.
Ez egy ERC futam, ahol a legerősebb ez a kategória, ezért ez a pontszerzés is kemény feladat lesz, de ez a cél.
Itt nem lesznek éjszakai gyorsok, mint a Casentino ralin, viszont majd 33 kilométeresből kettő is és két harminckilométeres is vár rátok. Mint tudjuk itt szabályzáson nem sokat fogtok menni. A navigátort, téged és a kocsit mennyire veszi igénybe az ilyen hosszú
gyorsok?
– Az kiderült a Casentino Rallyn, hogy a 30 km-es szakaszt is tudjuk megfelelően teljesíteni mind mentálisan, mind fizikálisan.
Az autót tekintve pedig, ez egy gyárilag kifejlesztett, összerakott versenyautó. Ha megfelelően fel van készítve, akkor ezzel nem
lehet baj.
Végezetül majd 200 versenykilométer vár rátok. Melyik szervizcsapattal vesztek részt, és milyen gumikkal?
Versenybenzin a Panta lesz most is?
– A Berényi Racing szolgáltatja az autót és a szervizt is. Pirelli gumikat fogunk használni. A teszten kipróbáltunk több gumi
márkát is, de úgy gondolom, hogy ide egyértelműen a Pirelli lesz a legjobb választás. Üzemanyag a Panta 98 lesz, mert
nincs versenybenzin szoftver a Peugeot-hoz.
-Hajósi Miklós-