Milyen egy ütős startup név? Mi mindent célszerű fontolóra venni, amikor egy frissen induló vállalkozás számára keresünk találó kifejezést, ami lehetőleg minden szóba jöhető szempontból támogatja a célokat?
Olyan kérdésekről van szó, amelyekkel foglalkoznia kell bárkinek, aki csak startup indításra adja a fejét. Azért, hogy kellő tudatossággal álljunk a feladathoz, és ne ragadjunk le túlságosan, máris összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat. Bízunk benne, hogy ezzel is segíteni tudunk.
Startup alapításakor a névadás kérdésével is foglalkozni kell
Efelől nem lehet vita, mert bár kétségtelenül akadnak ugyanilyen fontos, ha nem fontosabb kérdések, magán a néven is sok múlhat a sikerek szempontjából. Ezért megéri rászánni az időt és a gondolkodást.
Rendkívül fontos, hogy vállalkozóként tisztában legyünk azzal, hogy mi a CRM jelentése. Ugyanakkor, ha egy startupot hozunk létre, akkor tudnunk kell olyan nevet választani, ami hűen reprezentálja, amivel az elkövetkező 1-3-5 évben, vagy életünk végéig foglalkozni szeretnénk.
Amikor a lehetséges megnevezésekről megy az ötletelés, mindenképp jó kiindulási alapot jelent, ha már biztosak vagyunk benne, milyen problémát oldana meg a termék, illetve a szolgáltatás.
Milyen lehetőségek alapján lehet gondolkodni egy startup név kitalálása közben?
Az egyik opció, amikor a megnevezés a termék jellegét, célját vagy hasznosságát tükrözi. De az is egy lehetőség, hogyha a terméket használók személyiségére, státuszára, netán céljaira utal a kifejezés.
Frappánsan meg lehet fogalmazni az előnyöket is. Lehetőleg olyan formában érdemes kitalálni a nyerő szókombinációt, hogy URL-ként is hasznosítható legyen. Vagyis úgy, mint a vállalkozás weboldalának domain neve.
Ideális esetben a nyomtatási nézetre sem árt gondolni. Egy kifogástalan névnél úgynevezett vizuális egyensúlyt lehet kialakítani a karakterek között, így a logó akár önmagában is kifejező. Amennyiben külföldi terjeszkedés is szerepel a célok között, akkor egy nemzetközi kifejezés talán előnyösebb választás.
Hogyan lehet még közelebb kerülni a megoldáshoz?
A legjobb teszt, ha közönség előtt is kipróbáljuk a választott kifejezést. Például egy konferencián mondjuk el legalább 20-30 embernek. Figyeljük meg, vissza tudják-e mondani, képesek-e leírni, pláne memorizálni.
A következő teszt az eredetiségvizsgálat. Hiába ugyanis a leginkább találó variáció, ha más valaki már birtokolja azt. Hogy elkerüljük a későbbi jogi és egyéb vitás helyzeteket, erre mindenképp célszerű odafigyelni.
Előnyös, ha a Google találati listájában is kedvező organikus pozíciókat tudunk megfogni a névválasztással. Végül, a legfontosabb talán, hogy mi magunk és a csapatunk tudjunk érte lelkesedni. Ez adhat ugyanis egyfajta természetes önbizalmat, aminek a hatására gyorsan elterjedhet a jó hírünk./X/