Június 29-én, Berlin szívében, a magyar származású Reigl Judit tizenhét alkotását bemutató centenáriumi tárlaton keresztül bepillantást nyerhetünk Reigl életművébe.
A kiállítás a Hasonlíthatatlan gyönyör című alkotással indul (1952-53). Ezt a szürrealista festményt André Breton állított ki Párizsban még 1954-ben. Az ikonikus Robbanás (1956), a Dominancia központ (1958) és Tömbírás (1960) sorozat darabjai mellett, a most a Neue Nationalgalerie gyűjteményébe került gigantikus Homme, (1967-1969) triptichon is jól szemlélteti, Reigl akciófestészetét, amely az absztrakt expresszionizmushoz hasonlóan dinamikus, domináns és improviziatív. A Dominancia központok című tárlat a 80-as évekig mutatja be életművet.
Reigl először 1957-ben állított ki Németországban, a Wiesbadenben rendezett „Couleur Vivante” kiállításon, ahol a legendás francia galériás René Drouin és Dr. Clemens Weiler, a wiesbadeni múzeum igazgatója nyolc francia és nyolc német kortárs művész műveiből rendezte azt a történelmi kiállítást, amely az Art Informel művészet egyik első bemutatkozása volt. A múzeum akkori igazgatója így írt a kiállításról: „Az 1957 tavaszán Wiesbadenben megrendezett Couleur Vivante kiállításon Reigl Judit festményei a legnagyobb terem főfalán álltak, tökéletesen uralva azt. A kiállítás látogatóit pedig – amely megnyitotta az avantgárd művészet kapuját Németországban – mindig is lenyűgözte a festőnő munkássága… Festményei a hívás, a kiáltás tisztaságát hordozzák… . Közös bennük, hogy a tudattalan mélységeiből származnak, ahol a világegyetem és az ember találkozik. Magából az életből származnak. És ez teszi őket olyan meghatóvá.”
A kiállítás kurátora: Maike Steinkamp
Az október 8-ig látogatható tárlatra a művészt újra felfedező galériása és jó barátja Makláry Kálmán gyűjteményéből is kölcsönöztek alkotásokat.
Fotó kredit: @KMFA Galéria (saját tulajdon)