A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kockázatelemzési rendszere folyamatosan követi az Online Számla rendszer adatait. Ez alapján szűrtek ki egy olyan társaságot, amely a tulajdonosváltás után, a folyamatos számlázás ellenére sem nyújtott be áfa-bevallásokat.
A NAV először udvarias levélben hívta fel a céget a bevallások pótlására, de az nem reagált, nem működött együtt. Ezek után ellenőrzés kezdődött, de a vállalkozás magatartása nem változott: három számlán kívül más iratot nem adott át, könyvelése nem volt, időközben esedékessé vált bevallásait továbbra sem adta be.
A kibocsátott számlák alapján keletkezett 15 millió forintos áfahiány végül teljes egészében megtérült, fedezetét a NAV végrehajtói már az ellenőrzés közben biztosították a bankszámla zárolásával, követelések lefoglalásával.
A vizsgálat az egyik vevőnél folytatódott, akinek a cég darukötözést és építési anyagot számlázott. Ehhez a munkához azonban sem munkavállalói, sem költségei nem voltak, a számlákon pedig többször irreális, fizikailag teljesíthetetlen munkaóra-mennyiségek szerepeltek. Az eladó cég építési anyaggal nem rendelkezett, ilyet nem is szerzett be, így a terméket eladni sem tudta. A fiktív számlák felhasználása újabb adóhiányt eredményezett, a vevő ebből 6,5 millió forintot önként megfizetett.