A Korda Racing egyik vezérpilótája ismét második helyen végzett a 2022-es Rallycross Magyar Bajnokság Supercar kategóriájában, de az utolsó két versenyhétvégén új autójával, Peugeot 208 ERX-szel megmutatta, jövőre összejöhet számára a hőn áhított bajnoki cím.
Ha röviden kéne jellemezned az idei szezont, abban a mondatban szerepelne az elégedett szó?
– Visszatekintve az idei szezonra, azt kell hogy mondjam, hogy büszke vagyok arra, amilyen eredményeket az idei évben is le tudtunk tenni az asztalra a csapattal közösen. Úgyhogy igen, elégedett vagyok. De nem titok, egy nagyon eseménydús évünk volt, amiben a csapattal közösen voltunk nagyon lent és nagyon fent is. Együtt éltünk meg kudarcokat és sikereket, ami egy még erősebb egységgé kovácsolt minket.
Holott a szezonod első fele finoman szólva sem sikerült jól, még akkor sem, ha egy versenyen győzni tudtál. Mi volt ennek az oka?
– A 2021-es sikereket hozó Focus RX-el kezdtük a szezont, és rögtön már az első versenyen látszódott, hogy idén is jó tempót tudunk vele diktálni. Ám hiába a jó tempó, sajnos több nem várt probléma akadályozott minket a szezon első felében, és hamar kirajzolódott,
hogy így az év végi bajnokságban maximum a második hely lesz elérhető számunkra. Mondom ezt annak ellenére, hogy a szezon első
felében is voltak nagyon jó részeredményeink, illetve egy győzelmet is szereztünk a Rabócsiringen.
Azonban a bajnoki idény második fele sokkal jobban sikerült.
Ekkora állt össze minden?
– Igen, azt hiszem, ez a legjobb kifejezés, összeállt minden. A greinbachi hétvégét például a változó körülmények között dominálni
tudtuk, a döntőig mindent megnyertünk. A döntőre azonban teljesen felszáradt a pálya, és ugyan minimális különbséggel, de másodikként értünk célba. Akkor még nem tudtuk, hogy ez lesz az utolsó közös versenyünk a Focussal, de nagyon örülök, hogy egy ilyen sikeres hétvégével búcsúztunk el egymástól.
Jött az új autó és jött egy új érzés: győzelem. Milyen érzés volt az Eb-t is megjárt, felkészültségében egyébként odavaló Peugeottal megtenni az első kilométereket?
– Számunkra ez volt a legnagyobb forduló pont az évben és az személy szerint az én eddigi karrieremben is. A nyirádi verseny előtt
néhány nappal jutottunk hozzá egy Peugeot 208 ERX-hez, ami egy Európa-bajnoki szintű technika és több szempontból is előrelépést
jelent számunkra a Fordhoz képest. Néhány kört teszteltünk vele csupán az első közös verseny előtt, és meglepetésre minden
előfutamot meg tudtunk nyerni, illetve az elődöntőnket is. A fináléban a hatalmas esőzés következtében azonban nagyon nehézzé váltak a körülmények, és az autót sem ismertem még jól, így rosszul mértem fel a tapadási viszonyokat, aminek az lett a vége, hogy önhibámból kiestem. De már ekkor tudtam, ha összeérünk az autóval, nagy dolgokra lehetünk képesek.
Nem is kellett sokáig várni az első közös győzelemre sem…
– A bajnokság zárása Kakucsringen volt, ahol egészen a döntő futamig második helyen álltunk, de menetről-menetre egyre jobban
megismertük az autót. A döntőben pedig győztünk, ezzel feltéve a pontot az i-re, vagy ha az jobban hangzik, a koronát a szezonra. Ugyanis ez a siker azt jelentette, hogy az éves bajnoki értékelésben második helyen végeztünk. Ráadásul ezen az utolsó két
versenyen rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk az új autóval kapcsolatban, ami jövőre hozhatja meg az eredményét.