Manapság attól hangos a média és mindenki attól fél, hogy az energiaválságot hogyan éli túl a
turizmus, hogyan lesz vendég, milyen folyamatok következnek. Az Étrend Magyar Konyhafőnökök
Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai
Közhasznú Egyesület úgy gondolja, hogy tenni kell a túlélési esély növelése érdekében.
Még, ha a folyamatot nem is tudják az ellenkezőjére fordítani, javítani szeretnék azokat a negatív
következményeket, amelyek ebből a válságból adódnak, ezért önszerveződéssel egy
forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampányt indítanak.
Az elmúlt nehéz időszak, a jelenlegi háborús infláció, valamint a rezsiárak növekedése a turizmus-
vendéglátást szinte soha nem látott nehéz helyzetbe hozta, ezért fontosnak érzik, hogy az új
programmal a fogyasztókat minél nagyobb számban tudják az egységekbe terelni, forgalmat
generálva ezzel a vendéglátás szereplőinek.
Az elmúlt években számtalan szokás alakult ki, mely biztos forgalmat hozott a csatlakozó
egységeknek. Ilyen volt például a Márton-nap hagyományához köthető libalakoma is. Azt azonban
látni kell, hogy a mostani alapanyagárak – kiemeleten a libahús árnövekedése – a keresletet
csökkentették, így számottevő haszon sem érzékelhető.
A szakmai szervezetek szükségesnek érezték tehát egy új attrakció megalkotását, mely alkalmas a
fogyasztók megszólítására, valamint alkalmazkodni képes a hazai borkínálathoz. Ezért az Étrend
Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc
és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület egy új forgalomgeneráló kampányt hirdet.
Ehhez azok az éttermek csatlakozhatnak, amelyek november 18-tól november 27-ig önkéntesen
vállalják, hogy a kínálatukban elérhetővé tesznek legalább egy, a magyar erdőkből származó vadételt.
A program sikeréhez hozzájárulhat, hogy vadhúsból Magyarországon nagyon jól állunk, ráadásul az
egészségre gyakorolt pozitív hatásuk miatt is indokolt ezen termékek fogyasztásának ösztönzése. A
vadhús ára jelenleg még a marhahús árát sem éri el, ennek ellenére az uniós átlag alatti az egy főre
eső átlagos vadfogyasztásunk.
A kedvező beszerzési ár miatt az értékesítésben rentábilis megtérülés és profit valószínűsíthető.
A csatlakozó egységek önként dönthetik el a részvételi szándékukat, ráadásul ez semmi új beruházást
és extra nagy rákészülést nem igényel.
A program az országos lefedettsége miatt az állami költségvetést is kimutathatóan növeli.
A szakmai szervezetek szükségesnek érezték, hogy egy összefogáson alapuló figyelemfelkeltő
kampányt indítsanak, mind a vendéglátásban tevékenykedők, mind a lakosság irányába.
A kampányban szeretnék érni, hogy a lakosság minél szélesebb körben értesüljön a programról, így
vélhetően rávehető arra, hogy keresse a vadhúsból készült ételeket a csatlakozó egységekben.
Ezért kérik a csatlakozásra nyitott vendéglátóipari egységeket, hogy első lépésként a #vadateszem
kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljanak, hogy
csatlakoztak a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válnak, hogy az
éttermeik részt vesznek a programban.
A hatékonyság növelése érdekében ajánlott külön-külön posztban bemutatni a kínálatban szereplő
vadételeket, illetve javasolt a vendégek hasonló kommunikációra való serkentése a #vadateszem
keresőszó felhasználásával. Utóbbi az egységeknek plusz megjelenést biztosít.
Az ilyen célzott akciók ma már a közösségi portálokon egy-egy kulcsszóval kereshetővé válnak, így
ennek a programnak is van hívó szava – #vadateszem – , mely kiválóan kommunikálható mind a
szervezők, mind a csatlakozó egységek, mind a vendégek részéről.
Kérjük, csatlakozzon Ön is ahhoz a programhoz, melynek csak nyertesei lehetnek.