Kína elismerte, hogy fenntarthatatlanná vált a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést is finanszírozó Övezet és Út projekt, így ma már egyáltalán nem biztos, hogy a soha meg nem térülő beruházás valaha is megépül.
Bár a projekt 700 milliárd forintos árát 85%-ban kínai hitelből fedezte volna a kormány, a fennmaradó rész is több mint százmilliárdos kiadást jelentene a Magyar Államnak.
Az Árnyékkormány szerint ha már úgyis bedől a Budapest-Belgrád vasút projekt, akkor a kormánynak az erre szánt állami forrásokat a leginkább rászorulók gázártámogatására kellene fordítania. Az Árnyékkormány álláspontja szerint egy felelős kormány eleve nem ment volna bele abba, hogy egy soha meg nem térülő projektért adósítsa el az országot Kínának, így azonban, hogy a körülmények akadályozhatják meg a vasút megépítését, az erre szánt pénzt értelmes célre, a rászorulók gázártámogatására kellene fordítani.
Varju László
Energia- és rezsiügyi árnyékminiszter