2025. 05. 9. péntek

Gergely

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Hiánypótló örökségpedagógiai könyv született
pécs1

Hiánypótló örökségpedagógiai könyv született

Fontos állomásához érkezett a kétéves, öt országot átfogó TRAME projekt, amelyben Magyarországot a pécsi világörökségi helyszínek képviselik. A nemzetközi projekt fő eredménye a TRAME Módszertani kézikönyv tanároknak és örökségpedagógusoknak c. kiadvány, melynek magyarországi bemutatója a pécsi Kodály Központban lesz szeptember 28-án.
A kétéves TRAME projektben (The project TRACCE DI MEMORIA – TRAME (2020-1-IT02-KA201-079794)) olasz, szerb, török, lengyel és magyar intézmények vesznek részt. A program fő célja, hogy megmutassa, mit tudnak a kulturális örökségi helyszínek hozzáadni az oktatáshoz, ezért
résztvevői középiskolai tanárok, örökségmenedzserek és középiskolás diákok. Küldetésük, hogy a középiskolás diákok felfedezzék és megértsék a kulturális sokszínűség értékét az örökségen keresztül.
A TRAME projekt fő eredménye a tanárok és örökségpedagógusok számára elkészült módszertani kézikönyv. A kiadvány olyan oktatási módszertan leírását tartalmazza, amely elősegítheti a középiskolás diákok aktív bevonását az örökségi helyszínek felfedezésében és értelmezésében. A módszertani kézikönyv tartalmaz 26 jó gyakorlatot, ezzel innovatív módszertani megközelítésre, a kulturális és oktatási intézmények, valamint örökségi helyszínek közötti együttműködésre és a diákok aktív bevonására mutat inspiráló példákat.
A könyv vizsgálja továbbá az örökségpedagógiai programok beillesztésének lehetőségeit az iskolai tanrendbe. A kézikönyvben egy külön fejezetet szenteltek a szerzők azon főbb elemek kiemelésére, amelyeket figyelembe érdemes venni, amikor együttműködési utat kívánnak elindítani a tanárok az örökségszakértők/örökségpedagógusok között az örökséghez vezető oktatási program megvalósítása érdekében.
A könyv gerincét 4 oktatási program részletes bemutatása adja, melyet 4 ország (Olaszország, Szerbia, Törökország és Magyarország) örökségszakértői, múzeumpedagógusai, oktatói, kulturális programszervezői és pedagógusai terveztek és valósítottak meg középiskolás diákokkal.
A szeptember 28-ai eseményen a pécsi világörökségi helyszínek örökségmenedzserei gyakorlati útmutatóként és inspirációként bemutatják a Pécsett megvalósított oktatási programokat. A rendezvény idejére kiállítják a diákok szellemi alkotásait, melyek elmesélik a római örökséghez fűződő személyes kapcsolatukat. Az előadások után a résztvevők kipróbálhatják azt a társasjátékot, melyet a diákcsere programban résztvevő török, szerb és magyar diákok közösen alkottak. A Never Ending Journey címet viselő játékban a Római Birodalom térképén jelölt római kori vízen és szárazföldön ívelő utak mentén küldetéseket valósítanak meg a kor személyei.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!