2024. 11. 24. vasárnap

Emma
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Hiánypótló örökségpedagógiai könyv született

Hiánypótló örökségpedagógiai könyv született

Fontos állomásához érkezett a kétéves, öt országot átfogó TRAME projekt, amelyben Magyarországot a pécsi világörökségi helyszínek képviselik. A nemzetközi projekt fő eredménye a TRAME Módszertani kézikönyv tanároknak és örökségpedagógusoknak c. kiadvány, melynek magyarországi bemutatója a pécsi Kodály Központban lesz szeptember 28-án.
A kétéves TRAME projektben (The project TRACCE DI MEMORIA – TRAME (2020-1-IT02-KA201-079794)) olasz, szerb, török, lengyel és magyar intézmények vesznek részt. A program fő célja, hogy megmutassa, mit tudnak a kulturális örökségi helyszínek hozzáadni az oktatáshoz, ezért
résztvevői középiskolai tanárok, örökségmenedzserek és középiskolás diákok. Küldetésük, hogy a középiskolás diákok felfedezzék és megértsék a kulturális sokszínűség értékét az örökségen keresztül.
A TRAME projekt fő eredménye a tanárok és örökségpedagógusok számára elkészült módszertani kézikönyv. A kiadvány olyan oktatási módszertan leírását tartalmazza, amely elősegítheti a középiskolás diákok aktív bevonását az örökségi helyszínek felfedezésében és értelmezésében. A módszertani kézikönyv tartalmaz 26 jó gyakorlatot, ezzel innovatív módszertani megközelítésre, a kulturális és oktatási intézmények, valamint örökségi helyszínek közötti együttműködésre és a diákok aktív bevonására mutat inspiráló példákat.
A könyv vizsgálja továbbá az örökségpedagógiai programok beillesztésének lehetőségeit az iskolai tanrendbe. A kézikönyvben egy külön fejezetet szenteltek a szerzők azon főbb elemek kiemelésére, amelyeket figyelembe érdemes venni, amikor együttműködési utat kívánnak elindítani a tanárok az örökségszakértők/örökségpedagógusok között az örökséghez vezető oktatási program megvalósítása érdekében.
A könyv gerincét 4 oktatási program részletes bemutatása adja, melyet 4 ország (Olaszország, Szerbia, Törökország és Magyarország) örökségszakértői, múzeumpedagógusai, oktatói, kulturális programszervezői és pedagógusai terveztek és valósítottak meg középiskolás diákokkal.
A szeptember 28-ai eseményen a pécsi világörökségi helyszínek örökségmenedzserei gyakorlati útmutatóként és inspirációként bemutatják a Pécsett megvalósított oktatási programokat. A rendezvény idejére kiállítják a diákok szellemi alkotásait, melyek elmesélik a római örökséghez fűződő személyes kapcsolatukat. Az előadások után a résztvevők kipróbálhatják azt a társasjátékot, melyet a diákcsere programban résztvevő török, szerb és magyar diákok közösen alkottak. A Never Ending Journey címet viselő játékban a Római Birodalom térképén jelölt római kori vízen és szárazföldön ívelő utak mentén küldetéseket valósítanak meg a kor személyei.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Elizabeth Koncertshow az Arénában
„Nagy fába vágtuk a nagy fejszénket” – mondta  Janza Kata, az ország Elisabeth-je, a gödöllői Királyi Kastélyban tartott sajtótájékoztatón, ahol behar…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp