A vanyarci születésű hétszeres bajnok Tim Gábor a Hungaroringen már belekóstolt Európa legnagyobb és legerősebb márkakupájába, ahol már a top10-ben versenyzett. Újra lehetősége volt a bajnoksághoz csatlakozni, a 40 fős mezőnyben a második futamon ötödik lett a Red Bull Ringen a 14. helyről rajtolva. Ezzel letette névjegyét a bajnokságban. 2023-ban már teljes szezont futna, amennyiben talál partnereket, szponzorokat ehhez.
Az idei évben Tim Gábor és menedzsere hamar rájött arra, hogy nem fog találni szponzorokat, így a szurkolókra bízta, érdemes-e tovább az autósportban maradni. A szurkolók pedig úgy gondolták Gábornak versenyeznie kell. Az első körben közösségi adományozás révén a Hungaroring-i fordulóra rakták össze a költségvetést, ahol Tim jól szerepelt, a második futamon 9. helyen ért célba a népes mezőnyben.
A hazai verseny után egy másik, közeli pályát néztek ki a 14 fordulós naptárból, a Red Bull Ringen szeretett volna rajthoz állni Tim Gábor. A szurkolók ezúttal sem hagyták cserben, jóval a kampány vége összegyűlt a szükséges büdzsé, így Tim leadta a nevezését a Red Bull Ringre is, ahol negyven pilóta állt rajthoz.
„Az első adománygyűjtés fantasztikus sikert volt, bőven meghaladta az előzetes várakozásainkat. Az, hogy ennyien kedvelnek és szurkolnak nekem, sőt segítenek is, hatalmas motivációt adott. Talán túl sokat is, mert a Hungaroringen saját magamat tettem nyomás alá, annyira bizonyítani akartam a hazai közönség előtt, hogy az már a teljesítményem rovására ment. De utólag is azt gondolom, hogy a Hungaroringen nem tudtam volna a 9. helynél jóval jobb helyezést elérni. Még nem tartottam ott. Ez egy piszok kemény bajnokság, nagyon erős élmezőnnyel.” – emlékezett vissza a Hungaroringre Tim Gábor.
A Clio Cup Europe idei 11. fordulója a Red Bull Ringen következett, ahol 40 pilóta várta a hétvégét. Tim újra a francia GM Sporttal állt rajthoz.
„Mikor láttuk, hogy az adományozók újra mögénk állnak, és meglesz a költségvetés, nem hezitáltunk, leadtuk a nevezést. Persze tudtuk, hogy most nemcsak az EB mezőnye jön a versenyre, hanem az olasz bajnokság is. Ez azt jelentette, hogy hatalmas mezőny ellen kell felvennünk a kesztyűt. Ráadásul az EB a véghajrájába fordult, mikor minden egyes helyezésnek fontos szerepe van, Tudtuk, hogy nagyon kemény futamaink lesznek, és simán kiraknak a pályáról, ha nem tudom felvenni a ritmust. Izgultam a hétvége előtt, de a pálya az egyik kedvencem, így bizakodva vártam a hétvégét.” – mondta Tim.
A GM Sport ezúttal komolyabban kezelte Gábort, jóval több figyelmet szenteltek a „beugró” pilótának. Igaz, most is sok műszaki hibával kellett megküzdeni, de az autó sokkal jobb volt, mint a magyar hétvégén.
„Többen írták, miért nem megyünk jobb csapatnál, ahol felkészültebbek, több szerelő van, jobb mérnökökkel. A válasz pofonegyszerű. A legnagyobb csapatokhoz nem lehet menni. Ők egy évre elköteleződtek a pilótáikkal, nem kell nekik új versenyző. Az élmezőny többi csapata meg nagyságrendekkel több pénz kért. A GM Sport már az elejétől nagyon szerette volna Gábort, és ez az árban is látszott. Eddig nem nagyon tudtak top10-ben menni. Szerencsére az egyik, ha nem a legnagyobb csapattól átcsábították az egyik mérnököt, aki sokat segített. Elárult infókat más pilótákról, kik, hogy vezetik a kocsit, hogy kezelik a gumikat, milyen stílusban védekeznek. Mindent persze nem mondott el. Nem kötötte az orrunkra, hogy például a bajnokság első három-négy pilótája milyen beállításokkal megy, de az irányt megmutatta. A GM Sport jó választás volt, együtt fejlődtünk. Valószínűleg, ha valami csoda folytán meglesz jövő évre a teljes költségvetés, akkor ismét velük megyünk.” – árult el titkokat Bende Imre, Gábor menedzsere.
Gábor versenyhétvégéje jól kezdődött, már csütörtökön részt tudott venni egy rendhagyó két órás kollektív teszten, ahol a beállításokat finomította, és teljes versenyszimulációt is futott. Pénteken már a hivatalos programmal folytatódott a hétvége, két szabadedzés várt a mezőnyre. Az elsőn az ötödik lett, 3 tizedre elmaradva az első helyről.
A második edzésen 10. lett, a szakadó esőben használt gumikon ment, és ezzel nem tudott jobb helyezést elérni.
Szombaton az első időmérő edzésen nedves pályán kezdett a mezőny, de folyamatosan száradt a pálya. Tim az utolsó pillanatra tartogatta a puskaporát, és az utolsó pillanatban ugrott fel a hatodik helyre.
A szombati verseny jól indult, de Tim nem tudta tartani a többiek tempóját, miután nekimentek többször is. Előbb a motorerő kezdett csökkenni, majd az autó egyensúlya borult fel. Az utolsó előtti körig bírta az autója, Tim kiállni kényszerült.
„Valami lehetett a jobb hátsó gumimon, amit mindenki meg akart nézni. Csak az első körben négyszer jöttek nekem pont ott. Akkor valami eltört. Majd láttam, hogy pokolian melegszik a motor és turbó sem ad megfelelő teljesítményt. Végül defektet is kaptam és kiállni kényszerültem. A verseny után kiderült, hogy újra nem ment a turbó hűtése, és a jobb hátsó felni is sérült, emiatt volt defektem.” – elemezte az első versenyt Tim Gábor.
Ugyan a csapat mindent kijavított, amikre gyanakodott, mégsem lett 100%-os az autó. Ez meglátszott a vasárnapi második időmérő edzésen. Tim hiába próbálkozott, nem tudott jó kört összerakni. Igaz, így is az élmezőnyben végzett, de nem a 14. helyet szerette volna megszerezni.
„Az autó egy rémálom volt. Nem volt pontja a pályának ahol jól viselkedett volna. Mintha hátul nem is lett volna kerekem, összevissza csúszkáltam, nagyon nehezen tudtam csak kigyorsítani. Egy buta hibát vétettünk. Mivel szombaton a hátsó gumik megsérültek, a felhasználható két új gumit tettük előre, hátra pedig a szombati első kerekek kerültek fel, amik természetesen sokkal kopottabbak voltak. Viszont a guminyomással ezt nem kompenzáltuk, így hatalmas volt a tapadás különbség az első és hátsó tengelyen. De, hogy ez ne legyen elég, a szombati ütésektől eltört a hátsó híd merevítő lemez, ami hatványozottá tette a túlkormányozottságot. Utólag azt mondom, a 14. hely is egy csoda volt.” – mesélte Tim a második időmérés után.
A hétvége utolsó versenyére, a vasárnapi második futamra Tim vért ivott. Jól rajtolt, jól helyezkedett, és rengeteg előzést mutatott be. A verseny fénypontja volt, mikor egyszerre négy autót előzött meg az első szektorban. Végig hibamentesen és stabilan ment, ezúttal nem vigyázva a kocsira, ahol kellett, keményen kitette a vállát. Meg is lett az eredménye, az ötödik helyen intették le.
„Mindent beleadtam. Nem érdekelt semmi, csak menni előre. Ebben a bajnokságban keményen kell versenyezni. Eddig óvtam a kocsit, de így is többször nekem jöttek. Most nem óvatoskodtam, ekkora mezőnyben, ilyen kemény ellenfelek ellen, neked is keménynek kell lenned. Szerencsére azért a kocsi nem sérült túlságosan, pár harci dísz azért felkerült rá. Az ötödik hely az, amiért jöttem. Két hétvége után ezt vártam magamtól, hogy megérkezek az élmezőnyre. Külön öröm, hogy a Clio Cup történetének legsikeresebb versenyzőjét, Nicolas Milant, és a bajnokságban második helyen álló Marc Guillot is magam mögött tartottam. Sokan jöttek utána hozzám más csapatoktól és a sorozat szervezőitől gratulálni, Ők is elmondták: megérkeztem. Adományozóim egy fantasztikus élményt és lehetőséget adott nekem, hogy ezen a két versenyhétvégén részt vehettem, valahogy ezt folytatnunk kell jövőre! Köszönöm mindenkinek, aki támogatott, örökké hálás leszek ezért!” – mondta boldogan Tim a verseny után.
Tim ezzel hatalmas sikert ért el és már azon dolgozik menedzserével, hogy 2023-ra teljes szezont fusson. A feladat nem lesz kicsi, hisz egész éves költségvetés hatalmas összeg.
Fotók: Dppi, Bende Imre