2022-ben a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló Superbrands Szakértői Bizottság döntése alapján a Zsolnay Kulturális Negyed márka elnyerte a Superbrands díjat, amely a kimagasló márkaminőség és a márkaépítésbe fektetett munka elismerése.
A Superbrands programot a brit Brand Council független szervezet alapította 1995-ben, hogy betekintést nyújtson a legkiválóbb márkák világába. A Superbrands nemzetközi program ma már világszerte 90 országban működik, és továbbra is azon márkák előtt tiszteleg, amelyek kiemelkedő piaci sikereket érnek el, illetve e kivételes eredmények fenntartását hosszú távon is biztosítják.
A kiválasztás minden országban azonos elveket követ: a jelölés kizárólag szakmai szempontok alapján történik, arra sem pályázni, sem jelentkezi nem lehet. Az elismerés odaítéléséről többlépcsős folyamat során a 40 tagú, független szakemberekből álló Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága dönt. A döntéshozók figyelembe veszik az adott brand tradícióját, reputációját, a vállalat goodwilljét, innovációs tevékenységét és márkaépítési gyakorlatát egyaránt.
Magyarországon a program vitathatatlan sikerét jelzi, hogy idén a legkiválóbb fogyasztói márkák már 18. alkalommal vehetik át a Superbrands díjat, a legkiválóbb üzleti márkák pedig 15. alkalommal részesülnek Business Superbrands díjazásban.
A Superbrands védjegy minden esetben minőségjelző, tudatosságra nevelő, valamint döntésmegerősítő kommunikációs eszköz, segít a versenytársak közül kitűnni, és lehetőségeket nyújt a megbízható minőség sikertörténetté válásában.