Weboldal-karbantartásra ma már szinte mindenkinek szüksége lehet, akinek van saját oldala az interneten. Persze ezt meg lehet oldani házon belül is, ha van hozzá megfelelően képzett munkaerő. De egyrészt nem biztos, hogy minden vállalat számára rendelkezésére áll, másrészt nem biztos, hogy erre szeretnék allokálni a belső erőforrásaikat.
Legyen a bevételszerzés az első!
Aki sokat keresgél az interneten, az számos olyan oldallal találkozhat, amivel valami nem stimmel. Hol elavult, hol hiányos, de semmiképp sem friss és aktuális. Egy weboldal tulajdonosának nem az első számú prioritása az, hogy folyamatosan frissítse az oldalát. Kivéve, ha ez az első számú bevételi forrása (bár néha még akkor sem, ha van elég ügyfele).
De ezzel nincs is semi gond. Egy bérraktárnak sem kell fejlesztenie saját raktározó programot, mert számos kiváló online raktárkezelő szoftver érhető el. Ugyanígy egy értékesítés fókuszú cégtulajdonosnak sem kell a honlapja folyamatos frissítésével és karbantartásával bajlódnia. Ezt a feladatot egész nyugodtan szervezze ki profi szakembereknek.
3 ok, amiért jobban járhatunk a kiszervezéssel
Nézzünk három elég jellemző okot arra, hogy miért jár valaki jobban azzal, ha a honlapjának karbantartását kiszervezi:
- Elég a friss tartalmakat elküldeni a megbízott szakembernek, és már késznek is vehetjük a feladatot. Legyen szó akár képről, szövegről, vagy bármi egyébről, gyorsan a helyére kerül minden.
- A megfelelő partnert kiválasztva folyamatosan elérhető lesz a frissítésért illetékes személy. Így akár könnyen utólagos változtatásokat is lehet eszközölni, ha nem tetszik valamiért a végeredmény.
- Így nem kell a frissítésekkel bajlódni, ugyanis ezt is intézik helyettünk. Illetve gondoskodnak a megfelelő biztonsági mentésekről is.
Már csak emiatt a három dolog miatt is érdemes lehet kiszervezni ezt a feladatot. Így legalább tudunk koncentrálni a valóban fontos, ügyfélszerző folyamatokra.
Mi szervezhető ki és mi nem?
Alapvetően minden kiszervezhető. Persze ez nem jelenti azt, hogy aki a weboldalunk karbantartását elvégzi, az egyúttal a tartalomgyártásban is részt fog venni. Mint már említettük is korábban, úgy néz ki a folyamat, hogy a kész szöveget és képet átküldjük. Ezek tehát már kész anyagok. Apróbb módosításokat még eszközölhetünk akár közösen is a külső szakértőnkkel, de nulláról nem fogják helyettünk elkészíteni az anyagokat.
Ha szeretnénk, hogy minden tartalmunkat profi készítsen el, ezt is kiszervezhetjük egy erre szakosodott tartalomgyártónak. Emellett számolnunk kell például a képszerkesztéssel és egyéb grafikai feladatokkal is. És még a fizetős pluginok költségei is ott vannak, valamint ha a hirdetéseink kezelését is szakértőre bízzuk, akkor az szintén plusz költséget fog jelenteni, amire számítanunk kell.
De ez nem jelenti azt, hogy mindezt ki kell szervezzük. Annyit viszont érdemes, amivel könnyítünk a saját feladatainkon. Amivel időt takarítunk meg ahhoz, hogy több ügyfelünk, ezáltal több bevételünk legyen./X/