Akár termelő, akár szolgáltató vállalkozásról van szó, minden esetben létfontosságú az együttműködés, melyet a hatékony információcsere biztosít. A kétirányú belső kommunikáció által a dolgozók bármikor elérhetik a vezetőséget, és a menedzsment is informálhatja a munkavállalóit helyszíntől függetlenül.
A cégek leggyakoribb problémái
Hazánkban még mindig kevés vállalat foglalkozik a belső kommunikáció fejlesztésével, pedig a cég jövője nagymértékben ezen múlik. A pandémia egy más világot hozott el, melyben még nagyobb szerepet kapott a digitális megoldások kidolgozása. Az elavult technológiák mielőbbi leváltása elengedhetetlenné vált, melyhez segítséget nyújt a CHEQ belső kommunikációs rendszere.
Mezriczky László, az Ispiro Consulting ügyvezető igazgatója szerint különösen fontos, hogy a dolgozók szót értsenek egymással, és a munkafolyamatok hatékonyabban, gördülékenyebben folyhassanak. Az Ispiro Consulting a formális és informális kommunikációs teret együtt szemlélve hozta létre az elemző-fejlesztő elképzelését, amely segít a vállalatoknak a kritikus pontok beazonosításában, egyúttal rálelni egy hatékonyabb kommunikációs megoldásra is.
Tartalomfejlesztés a mindennapokban
A tartalmi tanácsadásban jártas Ferling Kft. arra világított rá, hogy szükségszerű beépíteni modern kommunikációs eszközöket, módszereket a cégek mindennapi életébe. Ezzel együtt a dolgozói elégedettség is növelhető, hiszen a fejlesztetett munkakörnyezet, és az egyértelmű információk nagyban segítik a feladatok pontosabb, gyorsabb elvégzését.
A modern eszközök, és megoldások bevezetésével rengeteg tehertől szabadíthatjuk meg a dolgozókat, ugyanis az időrabló folyamatok automatizálttá tehetők. A felszabaduló kapacitás pedig értékteremtő, vállalatfejlesztési feladatokra fordítható. A digitális rendszerek beépítése a vállalatok jövője szempontjából létkérdés.
Nem csupán idő és energia spórolható, hanem mérhetővé, és irányÍthatóvá válik a kommunikáció a munkavállalók és a vezetőség között. Ezzel elejét vehetjük a félrevezető, hiányos információknak, a pletykák terjedésének is.
Egy sokoldalú, multifunkciós eszköz
A vállalatok számára fejlesztett belső kommunikációs eszköz a HR terheit is jelentősen csökkenti, ugyanakkor összeköttetést biztosít a munkavállalók és a menedzsment között. A rendszer használható okostelefonon, táblagépen, laptopon is. Elérhető a Viber-en, a Teams-en és a saját felületén keresztül is.
Titkosított dokumentumok küldése, kétirányú információcsere, képzések gördülékeny lebonyolítása is megoldható általa. Ezzel pedig a HR osztályok költségei is mérsékelhetők, Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója szerint.
Egy másik előny, hogy a váratlan krízishelyzetek is sokkal hatékonyabban kezelhetők. Látható, hogy az elavult technológiák lecserélése modern, digitális megoldásokra mára már létfontosságúvá vált. A vállalat sikerének érdekében megéri fejleszteni./X/