Huszonharmadik alkalommal adta át székházában az Ericsson Magyarország az ország egyik legjelentősebb magánalapítású oktatási díját, a cég kutatás-fejlesztési igazgatósága által alapított Ericsson-díjakat a kiemelkedő természettudományos tanáregyéniségeknek.
Az ünnepélyes díjátadón a középiskolai matematika- és fizikaoktatásban kiemelkedő szerepet vállaló pedagógusok közül nyolcan, kategóriánként és tantárgyanként két-két pedagógus vehette át „A matematika és fizika népszerűsítéséért” és „A matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” alapított díjakat. A díjakkal 400.000 forint pénzjutalom is járt. Az elismerésben olyan tanárok részesülnek, akik áldozatos, sokszor az iskolatermi elfoglaltságokon túl mutató munkájukkal, generációkkal szerettették meg a természettudományokat.
Az ország jövője és az Ericssonhoz hasonló vállalatok hazai működése szempontjából fontos, hogy a világviszonylatban is elismert magyarországi mérnököket képző felsőoktatási intézmények padjaiba minél több megalapozott tudással rendelkező diák üljön be évről évre. Ehhez elengedhetetlen az alap- és középfokú oktatásban résztvevő, természettudományokat oktató tanárok munkája.
A világunkat átformáló 5G technológiai fejlesztések terén az Ericsson az egyik legjelentősebb szereplő, budapesti kutató-fejlesztő központja az egyik legnagyobb a vállalatcsoporton belül. A magyar mérnökök szabadalmai így világszerte meghatározóak a mobil- és vezetékes szélessávú kommunikációs hálózatokban. Ahhoz, hogy a jövőben is legyenek magyar mérnökök, létfontosságú anyagilag és erkölcsileg is elismerni a természettudományos tanárokat.
Az Ericsson Magyarország elkötelezte magát a hazai oktatás fejlesztése mellett; ezzel kapcsolatos vállalásának – melyre eddigi magyarországi története során összesen több mint 7 milliárd forintot költött a cég. Egyik legfontosabb része ez a díj más kezdeményezések – például a szintén az Ericsson támogatásával átadott Rátz Tanár Úr díj – mellett.
A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjeszthették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történt. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehették át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.
2021-ben Ericsson-díjban részesült tanárok névsora:
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2021. évi díját matematikából
Madarász Péter, a Miskolci Hermann Ottó Gimnázium igazgatója és tanára
Orosz Gyula, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára kapja.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2021. évi díját fizikából
- Schramek Anikó, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanára és
Dr. Seres István, a Premontrei Szent Norbert Gimnázium és Gödöllői Református Líceum fizikatanára és a a gödöllői Szent István Egyetem Fizika és Folyamatirányítási Tanszékének oktatója kapja.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2021. évi díját matematikából
Szomódi Zsuzsanna, a budapesti Szabó-Magda Angol-Magyar Kéttannyelvű Általános Iskola tanítónője és
Dr. Berkéné Várbíró Beáta, a Keszthelyi Vajda János Gimnázium tanára kapja.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2021. évi díját fizikából
Dr. Stonawski Tamás, a nyíregyházi Képes Géza Általános Iskola tanára és
Poócza József, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium tanára kapja.