2024. 11. 23. szombat

Kelemen, Klementina
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit

Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit

Három általános iskolás és két gimnazista csapatnak adta át a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Témahét keretében indított Scratch különdíjat

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Témahéthez hasonlóan a digitális kompetenciák fejlesztését tűzte ki a gyermekeket, pedagógusokat és szülőket egyaránt támogató oktatási stratégiájának céljául. Éppen ezért 2016 óta minden évben tematikus programokkal, így például különdíjas versenyekkel jelenik meg a pedagógiai esemény programkínálatában. Az idei évben 4-5 fős csapatok a Scratch programozó nyelv kreatív használatában mérhették össze tudásukat a rendezvény keretében.

 

Scratch-versennyel a programozás népszerűsítéséért

A közösen meghirdetett, nyolcszázezer forint összdíjazású versenyre idén két korosztályban nevezhettek a 4-5 fős csapatok. A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki. Az Alapítvány ezzel hívja fel a figyelmet arra, hogy a kódolás és a programozás a 21. század egyik elengedhetetlen nyelvezete, amelynek ismerete nemcsak az iskolai digitális kultúra órán kamatoztatható, hanem bármilyen témájú tananyaggal összeegyeztethető.

 

A verseny lebonyolításáról

A verseny során a csapatoknak egy-egy Scratch-játékot kellett létrehozni a három megadott témakör egyikében. A témák kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy azok napjaink legaktuálisabb kihívásaira reflektáljanak. Ezek alapján a pályázat kiírói a ,,Zöldebb iskola”, „Milyen munkahelyek lesznek a jövőben?” és ,,Robotok a környezetünkben” gondolatébresztő címeket határozták meg. A pályázatok elbírálása során a zsűri figyelembe vette a kreativitást, értékelte a kódsorok komplexitását és a játékok használhatóságát, valamint a felhasználóbarát felületet és természetesen a társadalmi hasznosságot. A verseny nyerteseit stílusosan egy Scratch-ben készült videóban hirdették ki.

 

„Számos kreatív, igényes és ötletes pályamunka érkezett, mely azt is mutatja, hogy a fiatalok nyíltak és érdeklődők a jövő fontos kérdései iránt, és a hozzájuk közel álló digitális világ egy nyelvén nagyon komoly üzeneteket tudnak megfogalmazni a felnőttek számára. Ezt érdemes meghallanunk és átgondolnunk” – mondta el a pályázott anyagokról Váczi Dorka, a Vodafone oktatási programjainak szakmai vezetője, a háromtagú zsűri tagja.

 

Díjazottak:

 

5-8. osztály

 

  1. helyezett: Rajtik Sándor Barnabás (Álmos Vezér Gimnázium, Pedagógiai Szakgimnázium és Általános Iskola)

 

  1. helyezett: Hegedűs Simon, Kovács Ronald Ármin, Szabó Attila (Wesselényi Utcai Családi Bölcsőde, Bölcsőde, Óvoda és Általános Iskola)

 

Code like a girl különdíj: Semsey Anna, Ikeda Liza, Józsa Gréta, Iváncsevics Flóra (Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola)

 

9-12. osztály

 

  1. helyezett: Magyar Virág, Laczkó Örs (Kerék Általános Iskola és Gimnázium)

 

  1. helyezett: Ambrus Martin, Galvács Levente, Fazekas Ádám, Kiss Norbert (Szent János Görögkatolikus Gimnázium, Szakgimnázium, Technikum és Kollégium)

 

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjai

A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjainak alapelve a diákok digitális felkészítése mellett a pedagógusok támogatása, a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztések elérhetővé tételével, valamint az ilyen jellegű tudás megszerzésének elősegítésével. Ennek érdekében készült el az Alapítvány oktatási platformja, az E-skola, ahol egyaránt megtalálhatók pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek készült kurzusok. Egyike ezeknek a 30 órás akkreditált, 100%-ban e-learning alapú IKT eszközök a tanórán című képzés, amely a pedagógusok számára ingyenes tananyagot nyújt a digitális kompetenciák, eszközök és módszerek megismeréséhez.

 

A kis-, és nagygyermekes szülőknek szóló Netszülő e-learning program segítségével a digitális világ gyermekekre gyakorolt hatásaival vagy például a biztonságos internethasználat, tartalomfogyasztási szokások, saját eszközhasználat témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődők. A 2020 novembere óta elérhető program a 6-12 és 12-18 éves korcsoportokba tartozó gyermekek szülei számára érhető el, az E-skola programban található többi tananyaghoz hasonlóan díjmentesen.

 

A Digitális Témahét az ország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, melyhez 2016-os indulásával egyidejűleg csatlakozott a Vodafone Magyarország Alapítvány. A Digitális Témahét oktatási programjának célja, hogy fejlessze a tanulók és pedagógusok kompetenciáit, segítse a 21. századi képességek fejlesztését támogató pedagógiai módszerek terjesztését, valamint széles körben ismertesse a digitális írástudással és gyermekvédelemmel kapcsolatos ajánlásokat.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Elizabeth Koncertshow az Arénában
„Nagy fába vágtuk a nagy fejszénket” – mondta  Janza Kata, az ország Elisabeth-je, a gödöllői Királyi Kastélyban tartott sajtótájékoztatón, ahol behar…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp