Idén először holtverseny alakult ki a legbefolyásosabb médiaipari szereplők listájának élén: Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke utolérte Vidus Gabriellát, az RTL Klub vezérigazgatóját, így ketten vezetik a Marketing&Média kommunikációs szaklap rangsorát. Az idei listára összesen 17 hölgy került be, ami a rangsor történetében rekordnak számít. Általános tendencia, hogy ma már minden médiavállalat erős online lábat is épít, miközben az internetes reklámköltésekből egyre nagyobb szeletet harapnak ki a globális szereplők.
Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listája, amelyet 22 fős szakértői zsűri kétfordulós szavazatai alapján állítottak össze. A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós beérte Vidus Gabriellát. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorát.
A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók szerepeltek a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá. Ehhez kapcsolódik, hogy a médiavállalatokat egyre kevésbé lehetett egyértelműen besorolni az online-offline kategóriákba. A növekvő digitalizációs nyomás mindenkit a világhálóra kényszerített, és mára már a nyomtatott lapok, valamint a lineáris tévék is gőzerővel működtetnek online portálokat vagy éppen streaming felületeket.
Ismét rekordszámú női helyezett a listán
Eddig még soha nem volt ilyen sok hölgy a médiaipar legbefolyásosabb szereplőinek rangsorában: az idei listában 17 nő kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a hölgyek 34 százalékos aránya azt mutatja, a médiaipar sok más ágazathoz képest közelebb áll az ideálishoz a férfiak-nők arányát tekintve, és reménykeltő, hogy évről-évre javuló tendenciát láthatunk ebben a tekintetben. 2022-ben négy hölgy debütált a toplistában: Kálmán Erika, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezető igazgatója, Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport digitális női portfólióigazgatója, az nlc főszerkesztője, valamint Jákó Eszter, az MVM kommunikációs igazgatója is idén először került be a Top 50-be.
A tíz legbefolyásosabb szereplő
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban
(Első tíz helyezett) |
||
Helyezés | Név | Cég |
1. | Vidus Gabriella | RTL Magyarország |
1. | Vaszily Miklós | TV2 Csoport |
2. | Guttengéber Csaba | Atmedia |
3. | Gulyás János | Wavemaker, MRSZ |
4. | Varga Zoltán | Central Médiacsoport |
5. | Balásy Gyula | Lounge Group |
6. | Rékasi Tibor | Magyar Telekom |
7. | Kolosi Péter | RTL Magyarország |
8. | Somlói Zsolt | Mindshare |
9. | Bíró Pál | Google Magyarország |
10. | Dudás Gergely | R-Time, RTL Magyarország |
Forrás: Marketing&Média |
Vaszily Miklósnak, a TV2 Csoport igazgatósági elnökének első helye már tavaly is lógott a levegőben, akkor végül a második helyen végzett. Vaszily befolyásos szereplője a hazai médiapiacnak, és a TV2-n felül van még két másik érdekeltsége is, társtulajdonos ugyanis az Indamedia Csoportban, valamint a Progress Médiában. Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának első helyezése sem meglepetés, hiszen a médiacég az elmúlt években is meg tudta őrizni vezető szerepét a számukra fontos célcsoportnál. Sőt, újabban az online hírversenybe is beszálltak, miután 2021 év végén hírportállá alakították az rtl.hu-t. A listán Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia csoport első embere, míg a triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke követi, mögötte pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója végzett negyedikként. Az elmúlt esztendőben Balásy Gyula, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetője volt az ötödik, Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a hatodik helyezett, és ezt megismételték idén is. 2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki két helyet javítva hetedik lett. Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el, így nem annyira meglepő, hogy most övé lett a kilencedik hely. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került az első tíz közé, mégpedig tizedikként.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2022. június 2-án megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.