Akár most készítesz, akár már van landing oldalad, bizonyára szeretnéd a maximumot kihozni belőle. Ehhez néhány ötletet érdemes megismerni és alkalmazni.
Döntsd el, mi a cél!
A landing oldalak esetében ne akarjunk minden információt megosztani, mert könnyen elveszve érezheti magát az érdeklődő. Akkor hatékony, ha egy dologra összpontosít, és mi ennek igyekszünk minden aspektusát körüljárni.
Mi a cél tehát? Lead generálás, amikor valamilyen értéket adunk az adataiért cserébe, mint egy e-book, e-mail sorozat vagy checklista? Lead gondozás, tehát azoknak, akik már feliratkoztak egyszer, készítünk egy csak nekik szóló ajánlatot? No és lehet, a vásárlásra helyezzük a fókuszt, egy ellenállhatatlan ajánlattal vevőket szeretnék bevonzani.
Ha eldöntötted, mi a landing oldal célja, akkor néhány ötlet alkalmazásával kiváló konverziót érhetsz el.
Mi működik egy landing oldalnál?
Az első dolog, hogy a hajtás feletti rész legyen beszédes, figyelemfelkeltő, mint egy címsor az újságban. Ezen a ponton dől ugyanis el, kíváncsivá teszel-e valakit és továbbgörget-e az ajánlatig.
Ha valóban ismered a célközönséged, akkor tisztában vagy a problémáikkal, amelyekre te ugye tudod a megoldást. Legyen a landing oldalon ennek megfelelően egy olyan bekezdés, amiből látják, hogy képben vagy és a megoldás kulcsa nálad van.
A fókuszt arra kell helyezni, mit kap ő, mitől lesz jobb neki, ha minket választ, nem pedig a szolgáltatás, termék a lényeg. A döntését segítsük azzal, hogy pontokba szedve megmutatjuk, mi milyen gondját oldjuk meg.
A visszaszámlálók és a korlátozott ideig elérhető ajánlatok egyértelműen hatnak az érzelmekre. A tudat, hogy esetleg lemaradunk valami nagyszerű kedvezményről, serkenti a vásárlás iránti elköteleződést. Ami viszont kerülendő, az ajánlat meghosszabbítása; ezzel hitelünket veszíthetjük!
Fontos, amit az MP Marketing Ügynökség tapasztalt csapata is kihangsúlyoz a weboldal készítés folyamata során, hogy a bizalmat építsük. Landing oldalon is törekedni kell erre, például a vásárlás, jelentkezés menetének felvázolásával vagy garanciavállalással.
További tippek az eredményességhez
Egy landing oldal sosincs kész, ezért néhány tippet még érdemes átgondolni, ezek mentén – ha szükséges – optimalizálni az eredményességhez.
Az online térben az első benyomásnak óriási szerepe van. A megjelenés ezért legyen letisztult, átlátható, arculati színekkel vagy a termékhez, szolgáltatáshoz illő maximum 2-3 színnel dolgozz!
Az átláthatóságot a szellősebb elhelyezéssel könnyen megvalósíthatod, nem baj a hosszabb terjedelem sem, a lényeg, hogy ne legyen zsúfolt, amely bizony rontja a konverziót.
Tesztelj, tesztelj, tesztelj! Ez elengedhetetlen, hiszen egy kép vagy egy címsor cserélésével akár többszörösére nőhet a konverzió. Végső soron ezért is igaz a megállapítás, sosincs kész egy landing oldal, mindig van, amit érdemes kipróbálni! /X /