A Z-generáció készségeihez, kompetenciáihoz és interaktív tanulási igényeihez illeszkedő 110 új digitális tananyagot készített és 34 külföldi vendégoktatót fogadott a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE), az Európai Szociális Alap 870,73 millió forintos vissza nem térítendő intézményi támogatásával.
A tananyagok közül 98 élelmiszergazdasági fókuszú képzésekhez készült, négy az újonnan felvett hallgatók középiskolai fizika, kémia, matematika és biológia tudását segít felfrissíteni, három pedig kimondottan a MATE oktatói számára mutatja be a digitális tananyagfejlesztés módszertanát.
A fejlesztés különösen nagy segítséget jelentett a koronavírus-járvány okozta lezárások idején, ám a látványos elemekből álló új tananyagok az oktatás digitalizációjának elvét követve hosszú távon is hasznosíthatók lesznek.
A projekt fontos mérföldköve volt a József-major mint gyakorlati képzési hely fejlesztése is, ahol egy diákszállót és egy oktatótermet alakított ki és szerelt fel a MATE. Mindez lehetővé teszi, hogy a hallgatók eseti vagy tartós jelleggel munkát vállaljanak a majorban, melyre a távolság és a telep elhelyezkedése miatt korábban nem volt lehetőség.
A projekt támogatásával és az egészségtudatosságra való nevelés jegyében a Szarvasi arborétumban csónakház épült, továbbá számos sporteszköz, így több kenu, kajak, túrakerékpár, roller, tollasütő és -labda, röplabda és futball labda is beszerzésre került, melyek a sportnapok és más rendezvények keretében folyamatos használatban vannak.
A hátrányos helyzetű, valamint a hátrányos helyzetű térségekből származó, jól teljesítő hallgatók támogatására Dimény Imre Ösztöndíjat, a kiválóan teljesítő oktatói-kutatói teljesítmény elismerésére pedig Grassalkovich Ösztöndíjat alapított az egyetem.
A 2017. június 1-jén induló és 2022. február 28-án záruló „Az agrárképzés tudásmenedzsment keretrendszerbe integrált, gyakorlatorientált, tartalmi és módszertani fejlesztése a digitális agrár- és élelmiszergazdaság elvárásainak tükrében” elnevezésű projekt fő céljai a felsőoktatásban való részvétel növelése, a lemorzsolódás csökkentése, az esélyegyenlőség javítása, valamint az egészségtudatosságra nevelés volt.
Dr. Gyuricza Csaba rektor gondolatai a digitális tananyagfejlesztésről: https://youtu.be/s8gvUJ1mo4g