Új logóval rukkolt elő a Magyar Helsinki Bizottság. A jogvédő egyesület megújult védjegye a korábbira épít, ám a mostani változat barátságosabb, letisztultabb és közvetlenebb. A De-Form Design Studio segítségével az egyesület a teljes arculatát megújította a levélpapírtól kezdve a honlapig.
Az 1989-ben alapított Magyar Helsinki Bizottság a tanácsadástól a peres képviseletig terjedően ingyenes jogsegélyt biztosít az állami önkény áldozatainak. Nem csak a jog eszközével, de a nyilvánosság erejével is küzd az igazságtalanság és az önkény ellen. A civil jogvédő szervezet most új arculattal jelentkezik.
Az arculatváltás központi eleme a „régi-új” logó, vagyis a jól ismert Helsinki-jelvény újragondolása volt. A szigorú női arc és a figyelmeztető kéz a jogvédő szervezet küldetését fejezi ki: az alapjogok éber őrzését.
Nem titok, a szervezeten belül is élénk vita folyt arról, érdemes-e változtatni az egyesület jelképén, és ha igen, akkor az csak „ráncfelvarrás” vagy pedig lényegi változtatás legyen. Az nem volt kérdés, hogy az új logóban is egy erős nőnek kell szerepelni. Végül a jogvédő egyesület a De-Form Design Studióval közösen formálta meg az „új Helsinki-hölgyet”, aki az előzőek unokahúga lett. Fiatalabb, kedvesebb és modernebb, de a rokonainak arcvonásait is, sőt még a kéztartásukat is megőrizte.
A Helsinki-hölgy hajának örvényei felbukkannak majd a szervezet honlapján, közösségi csatornáin, levélpapírján és kiadványain, molinóján és ajándéktárgyain.
Nem csupán az eddigi vizuális tartalmak lecseréléséről van szó. A jogvédő egyesület ott is arculati jeleket helyez el, ahol eddig még nem tette. Pulóverek, legyezők, bögrék és tollak is készülnek a szervezet logójával, és emellett a közterületi kitelepülésekre használt pultjaikon is fel fog majd tűnni az új markáns arculat.