Pásztor Tomi navigálásával hat gyors várt Csabiékra, amiből sajnos csak kettő adatott meg.
Villáminterjú Juhász Csabival.
Ne szaladjunk előre, kezdjük a pályabejárással. Nem az első Szilveszter ralid volt ez, de most navigált neked először, ha jól tudom pásztor Tomi. Miként is sikerült felírni a pályákat?
– A külső gyorsaságin tudtuk használni a régi itinerert, így csak a ring belsőt kellett felírnunk. Viszonylag hamar végeztünk a pálya bejárással, sikerült jól feldolgozni a pályákat Tomival. Bizakodóak is voltunk a versennyel kapcsolatban, hogy jól fogjuk érezni magunkat az autóban.
Következett az első versenynap, ahol egész jó időt mentetek H12 kategóriában az első gyorson, és egészen a hetedik helyig meneteltetek. Ennyire jó volt az új navigátor, vagy az évek és rutin bizonyított?
– Szerintem jó volt az összhang, jó volt a navigáció. Persze tudtunk volna gyorsabban menni, mert a beállítások nem voltak tökéletesek. De tény, hogy jó ritmusban jöttek az információk Tomitól.
Aztán jött a fekete leves. A Mikulás raliról ismerős problémával küzdöttetek. Mi is történt a micuval most?
– Befordultam a második szakasz rajtjához kézifékkel és a kipufogó megelőzött minket. Leszakadt a középső kipufogó cső és keresztbe fordult az autó alatt. Elálltuk az utat majdnem teljesen, egy kisebb forgalmi dugót okoztunk. Ezúton is elnézést kérek a többiektől! A szervizesek leszáguldottak hozzánk és megoldották a problémát (köszi fiúk!), és 13 perc késéssel ugyan, de robogtunk tovább. Ezen a szakaszon sikerült előre lépni a kategóriában, pedig a szerelők letiltottak az ugratásról, mert féltünk, hogy leszakad a kipufogó, így ott óvatosan mentem.
Ha újra rajtolhatnátok mit és miért tennétek másként a sikeres célbaérkezésért!
– Igazából semmit. Másnap reggel a harmadik szakasz rajtjában álltunk, amikor elkezdett folyni a motorolaj egyenesen a kipufogóra. Kiálltunk a versenyből, nehogy nagyobb kár keletkezzen a kocsiban. Erre nem tudok felkészülni.
Úgy gondolom, hogy jövőre kihagyjuk ezt a versenyt. Ez már nagyon nehézkes a csapatnak, az ünnepek között ezzel foglalkozni és a verseny sem ad akkora élményt, mint amekkora költséggel jár. Most már a 2022-es szezonra koncentrálunk, ha jól tudom már megkezdődött az autó revíziója, remélem a kocsi sokkal gyorsabb lesz idén.
Fotó: Hajóka SportFotó
– Hajósi Miklós –