Juráncsik Balázs a 18-ik szülinapját az Arab Emirátusokhoz tartozó Bahrain-ben a legjobb magyarként ünnepelhette.
Kategóriája 12-ik helyezettje lett, a 72 profi gokart versenyzőt felvonultató mezőnyből.
Bazsit kérdem a nem mindennapi versenyről, ami december 11-18 között zajlott, az 1400 méter hosszú aszfaltcsíkon.
Megosztanád a portálolvasókkal a történteket?
– A gépsorsolás folyamata úgy történt, hogy meg volt adva mikorra kellett a gokart pálya bejáratához menni, sorba álltak a versenyzők kategóriánként és mindenki húzott egy sorszámot, ami alapján az adott sorszámú gokartot kellett használnia a verseny alatt.
A fentiek után lehetőség nyílt, hogy a pálya nyomvonalával „éles” körülmény között ismerkedjél, a többi sporttársaddal együtt. Milyen volt egy bér gokarttal csapatni? Mire volt elég az a pár kör?
– Nem volt rossz a bér gokarttal menni, mert fel tudtam térképezni a pálya nyomvonalát, és a határait. Ez a pár kör arra volt elég, hogy megismerjem a féktávokat, valamint hol, mennyire lehet limiten menni az adott kanyarokban.
Másnap és harmadnap szabadedzések voltak. Milyen vázzal mentél, és most ki szerelt neked? Miként értékeled ezeket a napokat?
– Az eredeti 2021-es Sodi kart vázzal mentem a világbajnokság alatt, ami nekem nagyon tetszett. Horváth Józsi szerelt a versenyen, akivel az egész évben az Országos bajnokság alatt együtt dolgoztam. Én pozitívan értékelem ezeket a napokat, mert sikerült sokat fejlődni, tanulni az adott szituációkat a pályán, hogy miként helyezkedjek majd a versenyeken.
Az időmérő milyen eredményt hozott számodra?
– Az időmérő nagyon jól sikerült számomra, ahhoz képest, hogy nem voltam tökéletes helyen. De én, meg voltam elégedve a helyezéssel, amit elértem az időmérőn.
Másnap következett a Pre Final. Sikerült-e jó időt menned a gokarttal?
– A Pre Final jól indult, de az első három kör alatt nagyon nagy volt a vonatozás, ezek után a harmadik kör végén, egy incidens áldozata lettem, ennek következtében vissza estem a mezőny végére, ahonnan csak a 18. helyre tudtam felzárkózni.
Szombaton egy bemelegítő edzés és a döntő várt rád, és a szerelődre. Miként abszolváltad azt? Volt-e kalandod?
– Volt kalandom bőven mivel a 21. helyről vártam a döntőt, ami élmény dúsan telt, mert rengeteg csatában vettem részt a 21 kör alatt. A sok fáradtság ellenére sikerült a 16. helyen célba érnem. De ezek után előrébb léptem, mivel volt pár versenytársam, akiket megbüntettek, így végül a 12. helyen végeztem, amivel én lettem a legjobb magyar versenyző, a 2021-es világbajnokságon.
Ha újra rajtolhatnál, mi az amit másként tennél?
– Semmit. Mindent ugyanúgy csinálnék, mint ahogy csináltam, mert én minden percét élveztem az egész világbajnokságnak.
Életed második nemzetközi versenyén, és első világbajnokságán vagy túl, ahol eredmény tekintetében a legjobb magyar lettél. Korábban Le Mans-ban méretteted meg magad. Miként sikerült a bahraini Grand Finalra kijutni?
– A világbajnokságra az itthoni országos bajnokságon keresztül sikerült kijutnom, mert azzal, hogy megnyertem a bajnokságot, megkaptam a belépőt a Grand Finalra.
Megosztanád a portál olvasókal a 2022-es versenyzői tervedet?
– 2022-ben szeretném megvédeni az országos címemet, ezen kívül a CEE és az Euro Trophy bajnokságban is helytállni.
Kiknek és mit köszönsz meg a 2021-es versenyzéseddel kapcsolatban?
– Az édesapámnak, hogy ez idáig támogatott abban, amit csinálok. Az ismerőseimnek, hogy biztattak és mellettem álltak. A szerelőmnek, akivel egész évben remekül együtt tudtam dolgozni. A csapatomnak, akivel sikert-sikerre halmoztunk az év során.
Fotó: Hajóka Sportfotó
– Hajósi Miklós –