Milyen úton és módon valósítható meg a CRM bevezetés? Mikor éri ezt meg önállóan és mikor jobb profi segítséggel megoldani? Milyen hozzáadott értéke lehet annak, hogyha a CRM bevezetés valóban a vállalkozásra szabott?
Mikor jelent a CRM valódi hozzáadott értéket egy cég életében?
A CRM ugyebár önmagában nem több egy eszköznél. Ahhoz, hogy kihozhassuk a benne rejlő potenciált és kamatoztassuk az általa elért eredményeket, nemcsak el kell kezdeni a használatát, hanem testre is kell szabni. Ez pedig időt és ötletelést igénylő feladat.
Ahány vállalkozás, pontosan annyiféle feladat és folyamat képzelhető el. Úgyhogy mindenképp célravezető lépés azt feltérképezni, hogy egyáltalán mi mindenre lehet hasznos maga a rendszer, illetve hogyan oldható meg a testreszabása.
Ebben rejlik leginkább a dolog lényege. Ugyanis profi szakmai segítséget igénybevéve a CRM bevezetés nemcsak gyorsabb, de hatékonyabb is lehet.
Milyen előnyökkel jár együtt, ha a CRM bevezetés szakértői segítséggel valósul meg?
Mindenekelőtt értékes munkaórák tucatjait meg lehet spórolni ezzel a lépéssel. Vagyis nem nekünk kell a cégen belül agyalni, ötletelni és kísérletezni annak kapcsán, hogy a MiniCRM mint projektmenedzsment szoftver miként lehet leginkább a szolgálatunkra.
Sokszor egyébként laikusként és külső szemlélőként nem is feltétlenül tudhatjuk, mi mindenre képesek a korszerű CRM rendszerek. Legyen szó akár a leadek gyűjtéséről és kezeléséről, akár a partnerek minőségi kiszolgálásáról vagy a belső folyamatokról, rendszerint sokkal többet tud a CRM, mint azt előre feltételeznénk.
Persze felmerülhet kérdésként, hogy hogyan történik a CRM bevezetése szakértői támogatással és ez milyen előnyökkel járhat. Egyáltalán mikor érdemes profi támogatást igényelni?
Hogyan is néz ki a CRM bevezetés profi támogatással?
Leginkább akkor javasolt ezt a lépést megtenni, ha a csapaton belül sem idő, sem pedig kapacitás nem áll rendelkezésre. Amikor nincs olyan személy a cégen belül, aki képes hatékonyan menedzselni a folyamatot, akkor tényleg kedvezőbb megoldás külsős segítséget igénybe venni.
Ennek a menete rendszerint egy előzetes egyeztetéssel veszi kezdetét. Itt az igények, valamint az elérendő célok felvázolása az elsődleges cél. Miután sikerült megfelelően meghatározni a célokat és összevetni a jelenlegi folyamatokkal, rá lehet térni a megvalósításra.
Persze ahogy mondani szokás, a puding próbája az evés. Vagyis a CRM bevezetése akkor lesz hatékony, ha része a folyamatos optimalizálás, illetve módosítás abban az esetben, amikor ez tűnik célravezetőnek.
Az igazi hozzáadott érték persze akkor jelentkezik, amikor szépen a helyükre kerülnek a feladatok és folyamatok, vagyis a CRM ténylegesen elkezdhet hatékony gépezetként működni./X/