2024. 11. 23. szombat

Kelemen, Klementina
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » Zöld-Hírek » A Z generáción múlhat a bolygó sorsa

A Z generáción múlhat a bolygó sorsa

A kamaszok közel fele érzi magáénak a problémát

 A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés* szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan, gyors és költséghatékony újrahasznosításra. Ezzel szemben a Z generáció 45 százaléka tudatában van annak, hogy az aludoboz az egyetlen kiszerelés, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, éppen ezért szelektíven is gyűjti az aludobozokat – derül ki a „Minden Doboz Visszajár” reprezentatív felmérésből.

A NIB Research az Every Can Counts – Minden Doboz Visszajár – megbízásából, a 10-18 éves korosztályban végzett reprezentatív felmérést a különféle italos csomagolóanyagok megítéléséről és a szelektív hulladékgyűjtésről.

Adom a dobozom

A válaszadók 91 százaléka fogyaszt valamilyen kereskedelmi forgalomban beszerezhető italt, üdítőt. Legnagyobb arányban, 61 százalékban a PET palackos italokat veszik le a polcról, ezt követik az aludoboz csomagolású termékek 15 százalékkal. A papírdobozos kiszerelés 9 százalékot, az üveg pedig 5 százalékot képvisel. A megkérdezettek 45 százaléka gyűjti külön az aludobozt, ezen belül is a gimnazisták 55 százaléka, a szakgimnáziumba járók 51 százaléka. A felmérésben részt vevő lányok mindkét csoportban néhány százalékkal fontosabbnak tartják ezt a fajta szelektálást. Életkor szerint nincs jelentős eltérés, mégis jól látszik, hogy összességében a szakközépiskolások, szakiskolások és a szakgimnazisták isznak több aludobozos italt. Arra a kérdésre, hogy miért választják ezt a fajta csomagolást, az válaszolták: az aludoboz trendi, exkluzív és jobban megőrzi a minőségét, értékét és teljes mértékben újrahasznosítható, illetve az olcsóság és a termék elérhetősége még fontos szempont számukra.

Az vagy, amit összegyűjtesz

A fiatalok beszámolója szerint a családjaikat általánosságban is jellemzi a szelektív hulladékgyűjtés, a víztakarékosság és a szigetelt otthon. A szelektív hulladékgyűjtés a Központi Régióban és Nyugat-Magyarországon gyakoribb. Az aludoboz egyelőre nem a gyermekek csomagolóanyaga, a 10-15 éves korosztály az italokat, üdítőket fogyasztó szegmensének mindössze 10-12 százalékának kedvenc csomagolása. Ez az arány a 16-18 éves korosztályban 26 százalékra nő – vélhetően ekkor lép be az energiaital fogyasztás a képbe. A fiatal aludoboz kedvelő jellemzően fiú és 16-18 éves.

Keresd a zöldet

A válaszadók 60 százaléka ismeri az aludoboz visszaváltó automaták valamelyikét, közülük a legtöbben, 22 százalékban a zöld Returpack automatákra emlékeznek. Ezután jönnek az áruházak sajátmárkás gépei.

A visszaváltó berendezések ismerőinél jóval kevesebben vannak azok, akik ezt használják is. Mindössze a válaszadók 15 százaléka vette igénybe már aludoboz visszaváltó automatát, és másik 13 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a családja használja azt. A gépek kipróbálásához a fizikai közelségük és megközelíthetőségük a legfontosabb elvárás. Ehhez jön a jóval magasabb anyagi ösztönzés – átlag 40 forintot szeretnének kapni a használt aludobozokért. Kiemelkedő szempont volt még, hogy az automatákat akár játékhoz kapcsolódóan is lehessen használni.

A TikTok lehet a csodafegyver

A felmérés során megkérdezettek szinte mindegyike találkozott a közösségi médiában a kampánnyal. A válaszokból az is kiderült, a TikTokot és az Instagramot a 16-18 éves korosztály használja gyakrabban, ezen belül is a lányok, a szakgimnáziumokba, szakközépiskolákba és szakiskolákba járók. A fiatalabbak pedig a Snapchat és a Messenger platformokat.

A Returpack Kft. – Minden Doboz Visszajár – a bízik a Z generációban, ezért is indított egy pilot típusú online reklámkampányt a TikTokon, ahol hét magyar TikTok-influenszerrel készíttetett videót a „Minden Doboz Visszajár” kifejezés, és a mindendoboz.hu oldal népszerűsítésére, illetve ugyanezen véleményvezérek az Instagramra is elkészítették posztjaikat. Meggyőződésünk, hogy ezeken a felületeken érhetők el leghatékonyabban a jövőt is formálni képes fiatalok, és bízunk abban, hogy ők együtt sokat tudnak tenni azért, hogy a bolygó élhető maradjon még nagyon sokáig” – mondta Vida Péter a Returpack Kft. ügyvezetője.

A reklámkampányban szerepet vállaló népszerű social média sztárok: Bóna Bia, Budavári Fülöp, Czura Karina, Győrfi Dániel, Liszkai Márk, Sápi Vivien és Togyela Dominik posztjai több mint egymillió TikTok felhasználóhoz értek el.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp