Ez igaz az idősebb generáció tagjaira is
A magyarok 83%-a szokott online számlát fizetni, a többségük valamennyi számláját online fizeti, de akadnak olyanok, akik megszokásból vagy a lehetőség hiánya miatt 1-1 számlát készpénzzel kénytelenek rendezni – derült ki az NHKV Zrt. által készített 660 főt bevonó online kutatásból. A többség előnyben részesíti az online számlafizetést, de az országos felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 10%-a egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával.
Budapest, 2021.12.07. – A 2021. novemberében végzett online felmérésben[1] arra kereste a választ az NHKV Zrt., hogy a fogyasztók mennyire részesítik előnyben az online számlafizetést és mi akadályozza a készpénzhez ragaszkodókat abban, hogy online rendezzék számláikat.
A magyarok 3/5-e csak online fizet
A felmérés eredményei alapján a válaszadók 61%-a minden számlát online fizet, a 32%-uk azokat a számlákat fizeti készpénzzel, ahol a szolgáltató nem tette eddig lehetővé az internetes verziót. Közel 89% fizeti az áram, az internet és a telefonszámlát online. 75% felett van a víz, csatorna, gáz és televízió, de már az 55%-uk a hulladékszámlát is online rendezi.
“A felmérés fontos visszajelzést ad a számunkra, hiszen a megváltozott fizetési szokásokat figyelembe véve, bő fél éve van lehetősége ügyfeleinknek, hogy online rendezzék hulladékszámlájukat. Már elértük a 100.000 online fizető felhasználót, de a kutatás eredményeit figyelembe véve bizakodunk, hogy ez a szám dinamikusan fog növekedni a jövőben” – mondta Vásárhelyi Tibor, az NHKV Zrt. vezérigazgatója.
TOP3 fizetési mód
Az online fizetési módok közötti preferencia is megoszlik, a legtöbben a bankkártyás fizetést (68%) alkalmazzák, ezt követi szorosan egymás mellett az internetbankon keresztüli és a szolgáltató saját applikációján keresztüli fizetés. Az iCsekk applikációt a válaszadók 21%-a jelölte megkedvelt fizetési módként.
A szokás az úr
A készpénzzel fizetők 24%-a bizalmatlan az online fizetéssel kapcsolatban, a 20%-uk megszokásból fizeti még mindig offline a havi csekkeket. A 10%-uk egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával és a 9,5%-uk érzi azt, hogy bonyolult lenne átállnia az online számlafizetésre.
Az idősebb generáció is szeret online fizetni
Érdekesség, hogy a 60 év felettiek hasonlóan nagy arányban (80%) részesítik előnyben az online fizetést, mint a 20-30 évesek (90%). A 70 év felettieknél romlik ez az eredmény, az ő esetükben fele-fele arányban fizetik online vagy készpénzzel a számlákat.
Az NHKV Zrt. 2021. június 1-óta biztosítja ügyfelei számára, hogy bárki fizethesse hulladékszámláját online, amelyet a Díjnet rendszerén keresztül tehetnek meg, miután hozzárendelték saját profiljukhoz a szolgáltatót.
***
Háttérinformációk az NHKV Zrt.-ről
Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság elsődlegesen a magyarországi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területileg optimalizált és szolgáltatási színvonalában egységes rendszerét hivatott kialakítani és fejleszteni, hosszútávon fenntartható finanszírozási rendszer és ágazati működés megvalósításával. Mint koordináló szervezetnek, kiemelt feladata a közszolgáltatási díj beszedése, illetve a közszolgáltatóknak járó szolgáltatási díj meghatározása és megfizetése.
https://www.facebook.com/nhkvzrt
[1] A felmérés 2021 novemberében készült online kérdőíves módszerrel. N=660. A felmérés nem reprezentatív.