A hazai egészségügyi ellátás támogatása céljából október 25-étől elektromos kórházi ágyak vásárlására indít nagyszabású, országos szintű adománygyűjtő kampányt a Lidl Magyarország. A vállalat minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot a Semmelweis Egyetem Alapítványnak ajánl fel, az összegyűlt adományt pedig az akció végén megduplázza.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta:
„Vállalatunk kampányának célja, hogy vásárlóinkkal összefogva az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézményét, a havonta mintegy 12 000 fekvőbeteg esetet kezelő Semmelweis Egyetemet modern, elektromos kórházi ágyak beszerzésében segítse és ezáltal közösen hozzájárulhassunk a magyar egészségügyi ellátás fejlesztéséhez és a magyar emberek egészségének támogatásához.”
A speciális, 1-1,5 millió forint értékű ágyak magassága, háttámlája és lábvége külön-külön is állítható a beteg testmagasságához, így biztosítva a kényelmes és biztonságos fekvést. A többrétegű matracok csökkentik a felfekvés kialakulásának veszélyét, a leereszthető védőkorlátok a páciensek könnyebb mozgatását teszik lehetővé, míg a fékekkel ellátott, gördülő kerekek a beteg szállítását, az ágyak mozgatását könnyítik meg.
„A legmodernebb színvonalat képviselő ágyak számának bővítése amellett, hogy hozzájárul betegeink legmagasabb szintű ellátásához és gyógyulásához, emeli pácienseink komfort- és biztonságérzetét, és az ápolási feladatokat végző szakdolgozóink munkáját is jelentősen segíti ” – emelte ki az együttműködés kapcsán dr. Merkely Béla.
A Semmelweis Egyetem rektora, a Semmelweis Egyetem Alapítvány kuratóriumának elnöke köszönetét fejezte ki az adománygyűjtés kezdeményezéséért. Hangsúlyozta: a Semmelweis Egyetem Magyarország és a közép-európai régió vezető orvos- és egészségtudományi felsőoktatási intézménye, amelynek célja, hogy a betegellátás terén is a legmagasabb színvonalat képviselje. Az egyetemi klinikák évente mintegy 140 ezer fekvőbeteg esetet látnak el, a pandémia kezdete óta pedig több mint hatezer COVID-19 beteget kezeltek. A speciális ágyakat a COVID-19-ben szenvedők kezelésében, valamint rehabilitációjuk során is használni fogják. Így az adományozók az egyetem járvány elleni küzdelmét is támogatják – mondta dr. Merkely Béla, aki a negyedik hullám kapcsán hangsúlyozta az oltás felvételének fontosságát. Az a legjobb vakcina, ami a vállunkban van – jelentette ki.
A Lidl Magyarország évek óta elkötelezett az egészséges táplálkozás és az egészségtudatos életmód támogatása mellett. Ennek jegyében immár harmadik éve havi szinten nagy értékű élelmiszeradománnyal támogatja a kórházi ápolásra szoruló beteg gyermekek étkeztetését, közvetve pedig gyorsabb felépülésüket. Mindemellett magas minőségű termékkínálatával, a vásárlókat megszólító edukációs kampányaival, és különféle szponzorációs tevékenységeivel is folyamatosan az egészségtudatos életmód előmozdításán dolgozik.
Az október 25-től induló adománygyűjtő akcióban minden hazai Lidl áruház részt vesz. Bővebb információ a kampányról: lidl.hu/SEadomany