A mobil meghibásodása egy olyan veszély, aminek szinte minden mobilhasználó ki van téve. Szerencsére a legtöbb problémát javítani lehet, de nem mindegy, hogy hova visszük el a készüléket.
Legtöbbet szervizelt részek
Teljesen egyértelmű, hogy legtöbbször a kijelző szorul javításra. Ez azért lehetséges, mert az érintőképernyőn már egy apró karcolás is rengeteg problémát tud okozni, főleg, ha pont olyan helyen van, ami nagyban gátolja a fontos funkciók használatát.
Sajnos nagyon könnyen karcossá válhat a kijelző, elég egy súrlódás, egy zsebben felejtett kulcs, és máris nem olyan a kijelző, mint amilyen volt.
Ennél egy fokkal súlyosabb probléma a megrepedt kijelző, ami az esetek többségében teljesen használhatatlanná tudja tenni a készüléket.
A hátlap miatt szintén sokszor szokták szervizbe vinni a készüléket. Igaz, hogy a hátlapon nincsenek lényeges dolgok, viszont viszonylag könnyen törik, már egy kisebb zuhanást is megérezhet.
A harmadik legtöbb szervizelt elem az akkumulátor. Sajnos az akkumulátorok nem örök életre vannak tervezve. Ahogy az elektromos dolgok többsége, úgy az akkumulátorok is egy idő után egyre kevesebbet bírnak, és egyre tovább tart a töltés.
A szerviz költségei
A javítás költségeit sok minden befolyásolja. Ami általános igazságként elmondható, hogy teljesen más árakra kell számítani egy kijelzőcsere és egy hátlapcsere vagy egy akkumulátorcsere esetében.
A legtöbb esetben a kijelző javítása a legköltségesebb. Azonban ahogy a készülékek árai is eltérnek, úgy a javításuk és a javításhoz szükséges alkatrészek árai is különbözőek. Egy régebbi modell esetében például olcsóbban meg lehet úszni mindenféle javítást, mint mondjuk a legmodernebb készülékeknél, köszönhetően annak, hogy az alkatrész is olcsóbb.
Amennyiben cserélni kellene valamit a telefonodban, akkor érdemes megnézned a már Pesten és Budán is működő GSM Pont szervizszolgáltatásait.
Szerviz választása előtt
Ha szervizre szorul a készülékünk, akkor érdemes alaposan átgondolni néhány dolgot. Először is, ha nem tudunk napokat várni a javításra, mert mondjuk elengedhetetlen a telefon a munkavégzéshez vagy az online tanuláshoz, akkor érdemes olyan üzletet keresni, ahol pár óra leforgása alatt meg tudják javítani.
Nem árt olyan helyet keresni, ahol garanciát is adnak az elvégzett munkára. Ez egyrészt biztosíték arra, hogy minőségi munkát végeznek, hiszen vállalják érte a felelősséget, azaz ingyen és bérmentve korrigálják a saját munkájukat, ha az nem volt megfelelő. Ez a tulajdonos szempontjából azért előnyös, mert így biztos lehet benne, hogy nem kell duplán fizetnie egy munkáért.
Lényeges szempont lehet, hogy a szerviznek mekkora raktárkészlete van. Ha elég nagy, akkor szinte biztos, hogy minden szükséges alkatrész megtalálható benne, ez pedig szinte garancia a gyors javításra./X/