Újabb elismerések Miskolcnak – idén 9 Városmarketing Gyémánt-díjat, valamint Covid Marketing Különdíjat nyert a város
Miskolc idén is sikerrel szerepelt a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének szakmai támogatásával létrehozott Magyar Városmarketing Díj pályázaton. A korábban elnyert harminckilenc mellé ebben az évben 9 darab Gyémánt-díjat szerzett a város, valamint Covid Marketing Különdíjban részesült. Ez azt jelenti, hogy továbbra is vezetünk a hazai települések mezőnyében az elismerést kiérdemlő városmarketing-projektek számát tekintve. A díjjal járó okleveleket szeptember 16-án, Budapesten vették át a város képviselői.
A szervezők idén is öt kategóriában keresték a legjobb hazai városmarketing-programokat. Miskolc ez alkalommal tizenhárom kampánnyal, rendezvénnyel és kezdeményezéssel indult a megmérettetésen.
Ezt az impozáns eredményt annak ellenére sikerült elérni, hogy az elmúlt évben a pandémia miatt több sikeres rendezvény is elmaradt a városban, éppen ezért most egészen másfajta, eddig talán ismeretlen marketing-megoldásokat kellett kigondolniuk és alkalmazniuk a miskolci lokálpatrióta civileknek, továbbá a Városháza, illetve a Miskolc Holding cégcsoport szakembereinek, akik az idei siker kapcsán úgy fogalmaztak: „Nem állunk meg a jövőben sem. Televagyunk célokkal, megvalósítandó feladatokkal, nagy szerepet szánva a városmarketingnek és kommunikációnak is az előrehaladásban, melyek központjában a miskolciak és az ide látogatók állnak.”
Miskolc 2021-ben az alábbi projektjeivel nyert Gyémánt-díjat:
– „Miskolc pont jó” turisztikai kampány
A Covid-járvány első hulláma után, az „újranyitáskor” indult el a kampány. Miskolc az egyszerű szlogenjével olyan élmény-ígéretet kívánt megjeleníteni, amely vonzó és tartható is egyben, de egyúttal meglepetést okoz és új megvilágításba helyezi a várost.
– Hétköznapi Hősök kampány a koronavírus idején 2020
2020-ban a COVID-19 világjárvány Magyarországra érkezésekor a Miskolc Holding Zrt. elindította „Hétköznapi hősök” sorozatát azzal a céllal, hogy bemutassa a vállalatcsoport azon munkavállalóit, akik az akkor még váratlan és ismeretlen veszélyhelyzet alatt is folyamatosan, nap mint nap végezték munkájukat.
– Avasi Kvaterka online
Az Avasi Kvaterkával egy olyan esemény létrehozása volt a cél, melynek keretében a programra látogatók megismerhetik a helyi és környékbeli gasztronómiát, képet kaphatnak a helyi borokról, borászatokról. 2020-ban összesen hat kültéri és idén először egy online rendezvény is megvalósult, hogy a pandémia miatt otthon is kvaterkázhassanak az érdeklődők.
– Koronavírus-kommunikáció
2020-ban a pandémia okozta vészhelyzet során, a jogszabályok megjelenését követően azonnal megjelent az igény, hogy a miskolciakat megfelelően tudjuk tájékoztatni a Magyarország kormánya által hozott döntésekről, valamint a helyi intézkedésekről. Aloldalt készítettünk, illetve a város összes platformján közzétettük az aktuális szabályokat, tudnivalókat, hogy a helyiek azonnal tájékozódhassanak.
– „Vásárolj miskolcit” kezdeményezés és online karácsonyi vásár
A 2020-as évben az egész országot szinte egyik napról a másikra leállító pandémia miatt kiemelten arra törekedett a Midmar Kft., hogy a lehető legtöbb segítséget, támogatást nyújtsa a helyi termelőknek, vállalkozóknak, kézműveseknek. Ennek egyik eszközeként hozta létre a „Vásárolj miskolcit!” Facebook-csoportot 2020 áprilisában. A csoport célja, hogy teret adjon a miskolci és környékbeli termelőknek, alkotóknak, vállalkozóknak termékeik bemutatására – és lehetőséget a vásárlóknak arra, hogy helyben vásároljanak.
– Mihő edukációs kampány – animációs filmsorozat
A Mihő elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés iránt. A vállalat 2021-ben a környezetvédelem fontosságának hangsúlyozása, a fenntartható fejlődés gondolatának népszerűsítése, valamint az ügyfelek megtakarítási lehetőségeinek bemutatása érdekében edukációs tartalmú videókat készített azzal a céllal, hogy az energiatakarékossági megoldásokat, lehetőségeket a lakosság minél szélesebb körével megismertesse.
– MIVÍZ applikáció és kommunikációja – animációs film készítés
Az alkalmazás kialakítása során a Mivíz célja az volt, hogy megfeleljen a mai kor digitális trendjeinek és egy olyan vízmérőállás-bejelentő applikációval álljon elő a vízfogyasztók számára, amely felhasználóbarát, könnyen kezelhető és átlátható felépítéssel rendelkezik.
– Az ország legmagasabb karácsonyfája
Miskolc MJV város vezetése egy igazán különleges karácsonyi meglepetéssel készült a városlakóknak, karácsonyfává változtatta a város jelképét, az avasi kilátót.
– Helyi termelőket támogató karácsonyi miskolci ajándékcsomag
A pandémia okozta nehéz helyzetben a helyi termelők megsegítésére olyan karácsonyi csomagokat alakítottunk ki, melyek az ő termékeiket tartalmazták. Az itt élők, valamint az idelátogató turisták számára is tökéletes ajándék- vagy ajándékötletet jelentettek.