Ahogy a Google világszerte elterjedt a vezető keresőmotorként, az emberek hamar hozzászoktak, hogy az első néhány találat között szinte biztos rálelnek majd arra, amit keresnek. Sokan inkább átfogalmazzák keresésüket, minthogy átlépjenek a második találati oldalra! Nem csoda tehát, hogy egy egész iparág alakult ki arra, hogy egy cég webhelye a legelső oldalon jelenjen meg a releváns kifejezésekre.
A SEO, vagyis más néven keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb ágazata. A SEO célja, hogy egy webhely valamennyi tartalma előkelő pozíciókban jelenjen meg a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, valahányszor a felhasználók valamilyen releváns kifejezésre keresnek rá. Ez a több organikus, tehát nem fizetett forgalmat vonz egy webhelyre, ami több látogatót, és több potenciális ügyfelet jelent az adott cég számára.
A SEO azonban nem csak azonnali forgalmat szerezhet egy cég számára, hanem hosszútávú hatásai is vannak. Tegyük fel, hogy egy felhasználó egy konkrét témakör iránt érdeklődik – legyen ez a horgászat. Céged horgászbotokat és egyéb kiegészítőket értékesít, tehát ez a felhasználó ideális ügyféljelölt számodra. A helyesen végzett SEO lehetővé teszi, hogy webhelyed (és ezzel márkád neve) több alkalommal is a legelső találatok között jelenjen meg, valahányszor az illető horgászbotokra, csalikra, a legjobb horgászhelyekre és kapcsolódó tartalmakra keres rá.
Ez a felhasználó idővel felfigyel majd rá, hogy a Google többféle horgászattal kapcsolatos kifejezésre is jó találatnak véli webhelyedet – tehát bizonyára egy tekintélyes, megbízható forrás vagy ebben a témakörben, és értesz ehhez a területhez. Ebből következik, hogy amikor a felhasználó úgy dönt, hogy ideje vásárolni, szinte rögtön a te márkád neve ugrik majd be neki a korábbi találatoknak köszönhetően.
Mi kell a hatékony SEO-hoz?
Szükséged lesz mindenekelőtt egy jól strukturált webhelyre, ahová optimalizálható tartalmakat (cikkeket, híreket, útmutatókat stb.) tölthetsz fel. Ezek megalapozzák keresőoptimalizálásodat, hiszen lesz mivel megjelenned a keresőtalálatok között. A megfelelő kulcsszavak használatával jelezheted a Google-nak, hogy ezek a tartalmak miről szólnak, és hogy milyen keresésekre jelenítse meg őket.
Mindemellett ügyelned kell webhelyed technikai állapotára is. A Google a gyors, stabil, biztonságos, könnyedén navigálható oldalakat kedveli, és szívesebben rangsorolja ezeket előkelőbb helyekre. Válassz minőségi webtárhelyet, és ügyelj forráskódod, illetve fényképeid tömörítésére is, hogy a lehető leggyorsabban kiszolgálhasd látogatóidat webhelyeden.
Végezetül, igyekezz hivatkozásokat szerezni más, tekintélyes webhelyektől. Minél több elismert (és lehetőleg releváns témájú) webhely linkel sajátodra, annál megbízhatóbbnak tűnnek majd tartalmaid a Google szemében. Ennek érdekében írj vendégcikkeket, és alakíts ki pozitív kapcsolatot a helyi sajtóval is./X/