Az FIA Swift Cup Europe idei negyedik hétvégéjére Lengyelországban, a Poznan versenypályán került sor. A bajnoki tabella élén álló Tim Gábor 25 pontos előnnyel érkezett a hétvégére, esélye volt ezt az előnyt növelni. Az első versenyen negyedik lett, a második futamot megnyerte, majd az utolsó versenyen kilökték.
A mezőny egy részének ismeretlen terep volt a lengyelországi Poznan versenypálya, mely egy nem túl modern, de annál élvezetesebb aszfaltcsík. Tim sem járt még ezen a pályán, így a csütörtöki tesztnapon megkezdte a pálya tanulását. Pénteken jónak tűnt az irány, megnyerte az első szabadedzést, a második gyakorláson azonban csak a hatodik lett.
„Az idei évben sosem edzettem új gumin és már rég reménykedtem benne, egyszer időmérő előtt tudok felrakatni új abroncsokat, hogy tudjak edzeni a kvalifikációra. Azonban nem az történt, aminek ilyenkor történnie kellene, egyszerűen vezethetetlenné vált az autó. Nem tudtunk rájönni az okára, a közelében sem voltam azoknak a köridőknek, amiket kopott gumin futottam.” – nyilatkozta Tim a pénteki edzések után.
Az időmérésen már a szabályok szerint mindenki négy új gumival hajtott ki a pályára. Tim egyetlen mért kört ment, nem akarta túlhasználni az abroncsait. A negyedik helyet szerezte meg, amivel nem volt elégedett.
„A második éve, hogy az új 1.4 turbós Swifttel versenyzek a bajnokságban, minden helyszínen az új gumik extra tapadást adtak, és fontos is volt óvni azokat az első futamra. Direkt csak egy mért kört mentem, hogy minél jobb gumival kezdjem az első versenyt. De valahogy nem állt össze. Alulkormányzottsággal küzdöttem, és nem találjuk az okát. Ez aggaszt az első verseny miatt is.” – értékelt Tim Gábor az időmérő után.
Ahogy azt előre megérezte, nem volt jó a tempó az első futamon. A negyedik helyről rajtolt és ott is fejezte be Tim a versenyt. A mezőnnyel tudott haladni, de előzésre nem volt lehetősége.
„Nem értem. Közel két másodperccel voltam lassabb, mint az edzéseken. Mentem a többiek után, de sem támadni, sem előzni nem tudtam. A végére már bekopott a gumi, akkor picit gyorsabb voltam, de közel sem annyira, mint lehetett volna. Remélem a második versenyre ki tudunk találni valamit, mert ez így nem jó, győzelemért akarok küzdeni, nem csak körözgetni.” – fogalmazott Tim az első verseny után.
A második futamra fent maradtak az autóján az első versenyes gumik, és megjött az eredmény is. Az ötödik helyről rajtolva felkapaszkodott a második helyre, de addigra az élen álló Lengyel Ádám már több mint 5 másodperccel vezetett. Ezt dolgozta le Tim a hátralévő 10 percben, sőt az utolsó körben át is vette a vezetést és nyert.
„Mintha egy másik autóval mentem volna. Míg az első futam 1:52-es köröket tudtam autózni, most sorra jöttek az 50-es köridők. Ég és föld volt a különbség. Mikor a második helyen álltam már, azt gondoltam ez a végállomás, Lengyel Ádámot már nem is láttam, olyan messze volt. De az autó olyan jól ment, annyira elkaptam a ritmust, hogy szórtam a leggyorsabb köröket. A vége felé megláttam Ádámot és ez még több lendületet adott. Az utolsó körre utolértem, hibázott és el tudtam menni mellette.” – értékelte a győzelmét Tim.
A harmadik futamra a szabályok szerint még két új gumit kaphattak a pilóták és Tim autójára is felkerültek az első tengelyre. A versenyt a nyolcadik helyről kezdte, ötödikre tudott előre jönni. Egy hosszú safety car szakasz után próbált még előrébb jönni, de kilökték a poros ívre, kicsúszott és egy hatalmas gödörbe is belehajtott. A sérült autóval a hetedik helyen intették le.
„Nem tudom, hogy jól döntöttünk-e, de az új gumikat felrakattam, mert még mindig reménykedtem, hogy megoldjuk a tapadási gondunkat új gumin. Ezúttal picit jobb volt a helyzet, tudtam előre jönni. A Safety Car nagyon sokáig bent volt egy baleset után, tíz percünk maradt a 25 perces versenyből. Az élen két osztrák pilóta összejátszott, az egyik elhúzott amikor kiment az SC a másik feltartott minket jelentősen. Nem volt szabályos. Sorra előzgették meg a többiek, mikor én is mellé értem, egyszerűen kilökött a poros ívre, és kiszáguldottam a pályáról. Azt hittem nem lesz nagyobb gond, álltam a gázon, de belehajtottam valami gödörbe, ami leszakította a kocsi elejét lényegében. Imádkoztam, hogy a kocsi eljusson a célig, ami végül sikerült, hetedik lettem. Nagy kár ezért, a dobogó simán meg lehetett volna. De ilyen mondatoknak az autósportban nincs értelme.” – foglalta össze Tim a harmadik futamot.
Tim Gábor ugyan vesztett az előnyéből, de továbbra is vezeti a bajnokságot, mely Augusztus 13-15. között folytatódik a Slovakiaringen.
A bajnokság állása négy forduló után: