Elkészültek a Kőbányán tervezett kerékpáros fejlesztések műszaki tervei. A 2022 közepéig megvalósuló 1,0 Md értékű beruházás elsődleges célja, hogy a hálózat hiányos szakaszainak megteremtésével biztonságos és gyors kerékpáros kapcsolatok jöjjenek létre a kerületen belül és más városrészekkel.
Az új hálózatnak köszönhetően 10-15 perc alatt elérhetőek lesznek a Kőbánya központjában található köz- és oktatási intézmények, üzletek, a közösségi közlekedés megállói, észak-déli irányban pedig könnyebb lesz a kerület átjárhatósága. Ezen túlmenően a kerület zöld övezetei – Óhegy park, Rákos-patak – is elérhetőek lesznek kerékpárral.
A tervekben szereplő biciklis szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos kerületek már meglévő kerékpáros hálózatával is. Így az Örs vezér téri, a Határ úti vagy a Kőbánya-Kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokba, az ott található bevásárlóközpontokba negyedórán belül, míg a Kálvin térre a Kőbányai út mentén akár 25 perc alatt el lehet majd jutni kerékpárral.
Fontos szempont a beruházás tervezésében, hogy a mindennapi ügyintézés, munkába, óvodába, iskolába járás biciklivel is minden korosztály számára elérhető legyen, illetve az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítások, gyalog- és kerékpárút kialakítása, kerékpáros átvezetések biztonságos kialakítása, útburkolati jelek felfestése, járdaépítés, egyirányúsítások, kerékpársávok kialakítása szerepel. Az 1,0 Md forint értékű kivitelezés várhatóan 2021 végén kezdődik, és 2022 közepén fejeződik be.
A kőbányai beruházás egy nagyobb kerékpáros fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával 2023 nyaráig a Versenyképes Operatív Program keretében összességében 8,39 md forint forrás jut a főváros biciklis infrastruktúrájának fejlesztésére.
A kerékpáros hálózat fejlesztése azért kiemelt jelentőségű, mert a járványhelyzet következtében fordulat történt a fővárosi közlekedésben. Felértékelődött az egyéni közlekedés és ezen belül a kerékpározás szerepe, amely tendencia a felmérések szerint tendencia a jövőben is fennmaradni látszik. A Magyar Kerékpárosklub legfrissebb mérései is azt mutatják, hogy 2020-ban 57 százalékra nőtt azon budapestiek aránya, akik különféle rendszereséggel kerékpárt használnak. 2020-ban a fővárosban működő számlálók 15 százalékkal nagyobb biciklis forgalmat mértek, mint 2019-ben.
Az infrastruktúra fejlesztési projektek mellett a BKK aktív és mikromobilitási stratégiája célkitűzéseként folytatódik a 2021-2027 közötti időszak azon kulcsfontosságú projektjeinek tervezése, előkészítése, amellyel további gyaloglásra, kerékpározásra, kis elektromos járművek (például roller) gyakoribb használatára ösztönöznék a fővárosiakat.