Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a koronavírus járvány terjedésére tekintettel Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában 2021. március 8. napjától szünetel az ügyfélfogadás.
Kivételt képeznek ez alól:
- a születések és halálesetek anyakönyvezése,
- a kizárólag személyes megjelenéssel intézhető anyakönyvi ügyek (pl. házasságkötési, illetve a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék bejelentése, apai elismerő nyilatkozat megtétele),
- szociális ügyek (települési támogatások iránti kérelmek benyújtása).
Ezen ügytípusokban az ügyfélfogadásra kizárólag előzetes bejelentkezés, időpontfoglalás alapján a Városház tér 8. szám alatti ügyfélszolgálaton van lehetőség, amelynek megközelítése csak a Városház tér felőli bejárat irányából lehetséges. A Miskolc, Petőfi u. 39. szám alatti ügyfélszolgálatra előzetesen bejelentkezett ügyfeleket is a Városház tér 8. szám alatt fogadjuk.
Időpontot foglalni a 06 46/ 512 700 telefonszámon lehet.
– A hivatal épületében csak azok az ügyfelek tartózkodhatnak, akik személyes ügyintézésre, előzetes időpont egyeztetést követően érkeznek.
– Várakozás a Városház tér 8. szám alatti épület belső udvarán, azaz nem zárt térben történhet.
– Az ügyféltérben, annak előterében várakozók kötelesek a 1,5 méteres védőtávolságot megtartani.
– Az ügyfelek részére kötelező az épületbe történő belépéskor a szájat és az orrot eltakaró maszk viselése, valamint a kihelyezett kézfertőtlenítő használata.
Az ügyintézési lehetőség továbbra is biztosított mind postai küldemény, mind elektronikus beadvány formájában. A Miskolc, Városház tér 8. szám alatt gyűjtő láda kerül kihelyezésre, ahová a beadványok személyesen is leadhatóak.
A polgármesteri hivatal ügyfeleinek – ügytípustól függően – elektronikus ügyintézésre több módon is lehetőségük van:
- Adó ügyek tekintetében iFORM űrlapok rendszeresítésére került sor, amelyek az e-önkormányzati portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu) érhetőek el. Az önkormányzati portálon található nyomtatványok listája, valamint az adó ügyekhez tartozó ügyleírások megtalálhatóak honlapunkon (http://www.miskolc.hu), amelyek tartalmazzák az e-önkormányzati portálra történő átirányításra rendszeresített bannert, valamint külön menüpontban megtalálhatóak (https://www.miskolc.hu/varoshaza/adougyek/onkormanyzati-hivatali-portal-ugyinditas-adoegyenleg-lekerdezes-e-fizetes) az annak használatára vonatkozó tájékoztató anyagok.
- További ügykörök esetében elektronikus ügyindítás ÁNYK űrlap, vagy e-papír benyújtásával lehetséges, ezzel kapcsolatosan kérjük tisztelt ügyfeleinket, hogy tanulmányozzák a honlapunkon elérhető ügyleírásokat. Amennyiben az adott ügyleírás ÁNYK űrlap benyújtását határozza meg, úgy az külön pontban megtalálható az ügyleíráson belül, beküldése ÁNYK nyomtatványkitöltő program használatával lehetséges.
- E-papír szolgáltatás igénybevételével olyan ügyekben kezdeményezhető elektronikus ügyindítás, amelyek elektronikus benyújtását nem zárja ki jogszabály, valamint nincs rá rendszeresített elektronikus űrlap. Az e-papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu/) KAÜ bejelentkezést követően vehető igénybe, címzettként Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatát szükséges megjelölni.