Speciális, innovatív szoftvereket fejlesztett ki és vezetett be a Jánosik és Társai Kft. Ezek segítségével pontosan nyomon követhetik és ellenőrizhetik a megrendelők a cég által elvégzett munkákat. A kifejlesztett szoftverek számos területen alkalmazhatók: többek közt az őrzés-védelem, az üzemeltetés, a külterületi gondozás és a takarítási munkáknál. A cég gondolt az álláskeresőkre is. Számukra egy, az eddigieknél jóval egyszerűbb és átláthatóbb jelentkezési felületet alakítottak ki.
Az újonnan kifejlesztett, innovatív programok sorába tartozik az úgynevezett E-őrnapló – kezdte Jánosik Lajos, a Jánosik és Társai Kft. cégtulajdonosa. – Ez az elektronikus, az adatvédelmi előírásoknak maximálisan megfelelő rendszer kiváltotta a korábban papíralapon kezelt dokumentációt. Az intelligens program segítségével figyelni tudják a hagyományos őrnapló funkciókat: a technikai meghibásodásokat, a járőrözés kezelését, a személy- és jármű ki- és beléptetését vagy például a kulcsok és más eszközök kiadását.
A Jánosik és Társai Kft. évek óta kiemelt figyelmet fordít a magas minőségi követelmények betartására. Ennek érdekében fejlesztették ki – elsősorban a takarítási üzletágra – saját minőség ellenőrzési programjukat. A szoftver az adott terület vezetőjének – a területi sajátosságokat alapul véve – véletlenszerű ellenőrzési feladatsort generál, a cég munkatársai ennek megfelelően kötelesek az ellenőrzéseket elvégezni, és dokumentálni. A megrendelő az eredményeket azonnal megkapja, s ha szükségesnek tartja kontrollálhatja is.
Az üzemeltetési feladatokat segítő szoftver már nevet is kapott. A Jánosik FM nevű program üzemeltetési feladatok ellátására alkalmas, az ajánlatkéréstől a munkák lezárásáig. A programon belül tudják kezelni a munkalapokat, a pótmunkákat és a teljesítési igazolásokat. De a szoftver lehetővé teszi a számla csatolás lehetőségét is.
A többek között külterületi munkákhoz a cég kifejlesztett egy olyan GPS alapú igazoló rendszert, amelynek segítségével a megrendelő akár saját otthonából ellenőrizheti a munkák elvégzését. Az okostelefonnal vagy akár a digitális fényképezővel készített képeket automatikusan dokumentálja és ellenőrzi a szoftver, és a megrendelő által megadott koordináták szerint szortírozza a munkaterületen tapasztalható változásokat. A fényképeken látható bármilyen módosítást felismer és jelez a program. A cég munkatársai az adott munka elvégzése előtt és után is készítenek felvételeket, amiket feltöltenek a rendszerbe, így perce pontos információ áll a megrendelő rendelkezésére a munkák előrehaladtáról.
A Jánosik és Társai Kft. a munkaerő toborzására is speciális számítógépes rendszert hozott létre, amellyel az egyes ágazatok a sajátos igényeknek megfelelő hirdetéseket állíthatnak össze. A kollégáknak nincs más feladata, csak megadni a kérdőívben található kérdésekre a választ (iskolai végzettség, munkarend, érdeklődési terület stb.) és a szoftver saját maga generál egy egységes hirdetési szöveget, a megadott válaszokból. Ezeket a megfelelő toborzási felületen teszik közzé, s a hirdetésekre jelentkezésekről automatikus visszaigazolást kapnak a toborzást végzők és a jelentkezőket is értesíti a rendszer.