Négy rövid CAF villamos állt forgalomba Budapesten az elmúlt két hétben a 17-es és a 19-es villamos vonalán, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű emeli a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalát. Jövő tavaszig a fennmaradó tizennyolc szerelvényt is átadják az utazóközönségnek.
A 2020. október 12-én átadott négy hosszú CAF villamost az elmúlt két hétben újabb négy rövid jármű követte, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű van forgalomban Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól. A négy hosszú villamos – ahogy a BKK korábban közölte – az 1-es villamos szolgáltatási színvonalát emeli, míg az elmúlt hetekben átadott négy rövid jármű ideiglenesen a budai fonódó 17-es és 19-es vonalon bővíti az akadálymentes közlekedés lehetőségét. (A rövid szerelvényekkel várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán lehet majd utazni.) A hátralévő 18 villamost várhatóan jövő tavaszig adják át a budapesti utazóközönségnek. Ez a határidő a jelenlegi pandémiás helyzet miatt módosulhat, de a BKK, a BKV és a CAF mindent megtesz, hogy tartható legyen.
Budapesten az elmúlt években elindított intenzív járműparkfejlesztés rengeteget javított a közösségi közlekedés színvonalán. Ennek a járműparkfejlesztésnek az egyik zászlóshajója az a huszonhat CAF villamos, amelynek előző szériájával már 2014 óta utazhatunk Budapesten, és amely modernségével, a mai kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas férőhely, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopta magát a fővárosban utazók szívébe. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb és újabb korszerű járművet lehessen forgalomba állítani Budapesten.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ azon dolgozik, hogy a korábban megkötött szerződések érvényesítésével Budapest további 51 új villamost és 50 trolibuszt rendelhessen meg; ezek beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa. Így a budapestiek nagyon kedvező áron juthatnának hozzá az új járművekhez. Ehhez a Kormánytól nem pénzre, hanem csak jóváhagyására lenne szükség.