A HÉV-ek fűtésének bekapcsolását a vonali diszpécser rendeli el. Ha a végállomáson a hőmérséklet plusz 10 Celsius fok alá csökken, a HÉV járművezető köteles I-es fűtési fokozatba kapcsolni, amely azt jelenti, hogy az utastérben az ülés alatt található fűtőtestek kb. egyharmada bekapcsol és teljes hatásfokkal működni kezd. Nagyobb hideg esetén a diszpécser elrendeli a II-es-, illetve mínusz 5ºC hőmérséklet esetén a III-as fűtési fokozatot, ekkor a HÉV szerelvényeken minden fűtőtest teljes kapacitással működik.
Minden vonal esetében 10ºC hőmérsékletnél kezdünk fűteni, a fenti szabályozás szerint. A különbség a vonalak jellegzetes járműtípusaiban van. A jellemzően a H6-os vonalon közlekedő jármű robosztus fűtése I-es fokozatban is túlmelegítheti az ülést. A H7-es vonalon futó motorvonaton a fűtőtestek folyamatosan maximális kapacitáson mennek a fűtési idény kezdetétől (itt nincs használatban az I-II-III. fűtési fokozat, hanem azt a maximumot adjuk, amire a fűtési rendszer képes). A többi vonalon közlekedő modernebb típusnál I-es fokozatban – a kettéosztott fűtőszálak miatt – a nem fűtött üléseken kevéssé érezhető, hogy a fűtés működésben van.
2025-ig 54 korszerű szerelvény érkezik, és megújul illetve bővül a HÉV-hálózat.