2024. 11. 22. péntek

Cecília
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » B.A.Z.-megyei hírek » Diákvércsepp véradókampány

Diákvércsepp véradókampány

Diákvércsepp véradókampány    –     a véradás legyen a menőség új fokmérője

 A diákságot ösztönzi véradásra, és a pedagógusokat vonja be a toborzómunkába a Magyar Vöröskereszt kiadványa, amelyet Borsod-Abaúj-Zemplén megye középiskoláiba juttat el a humanitárius szervezet. A brossúra és a hozzá tartozó diasorozat a vér biológiai és gyógyításban betöltött szerepét ismerteti közérthető módon, sok grafikával kiegészítve, hogy a fiatalok megértsék, miért menő, miért hősies véradónak lenni.

A Diákvércsepp elnevezésű kampányt a Magyar Vöröskereszt megyei szervezete indítja idén szeptemberben a megye 40 középiskolájában. A nyomtatott kiadványt, és a tartalmában rá épülő digitális változatát miskolci szakemberek állították össze úgy, hogy azok közérthető nyelven, ábrák segítségéve adjanak magyarázatot a 17-20 éves korosztálynak a vér és a véradás jelentőségéről. A kampány az iskolákat és a pedagógusokat is bevonja az ismeretátadásba. A Magyar Vöröskereszt megyei Szervezete a gimnáziumok és technikumok tanárait kéri fel, hogy tájékozódjanak a nyomtatott kiadványból és a diasorozat segítségével érzékenyítsék a fiatalokat a véradás iránt biológia és osztályfőnöki órákon. A nemzeti vérkészlet egyensúlyának biztosítása ugyanis közös társadalmi érdek, mindannyiunk felelőssége.

A Magyar Vöröskereszt 81 éve – 1939 óta – vállal szerepet a véradásszervezésben partnerei támogatásával. Ebbe a partneri körbe pedig beletartoznak, és jelentős bázist képviselnek az iskolák. De még nagyobb szükség lenne rájuk, illetve a diákságuk elhivatottságára. A donortoborzás ugyanis egyre nagyobb kihívás elé állítja a Magyar Vöröskereszt véradásszervezés területen dolgozó kollégáit. A társadalom elöregedése, a romló népegészségügyi mutatók előrevetítik a véradók számának csökkenését, ugyanakkor a vérre szorulók számának növekedését is. A mostani véradók többsége 10-15 év múlva kilép a donorkörből. Így az országban naponta jelenleg szükséges kb. 8000 egységnyi készlet előteremtése várhatóan egyre nehezebb lesz. Megoldást csak a fiatalok jelentek, akiknek meggyőzése, elhivatottá tétele egyre sürgetőbb.

A most induló kampány hosszú távú célja, hogy megnyerje és a véradás ügy mellé állítsa a mostani 18-20 éveseket, valamint lehetőleg a következő 40-45 évben a donorkörben tartsa őket, hogy sok beteg gyógyulásához járulhassanak hozzá.

A Magyar Vöröskereszt Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Szervezete szeretné elérni, hogy „menő” legyen vért adni, és a véradás legyen a diákság körében a popularitás egyik fokmérője. Ehhez meg kell teremteni azt, hogy a véradó szó szinonimájává váljon a legbátrabbnak, legerősebbnek és legegészségesebbnek, az igazi hősnek, akit mindenki követni akar. A véradás akkor válhat divattá, ha a fiatalok megértik a vér biológiai szerepét, gyógyításban betöltött a jelentőségét, a véradóvá válás folyamatát és annak hősies voltát.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp