VARGA RACING TEAM ASE – Q8Oils Eger Rally, 2020. szeptember 5-6.
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW E86 Z4 M
Pályafutása eddigi legcsalódottabb versenyhétvégéjén van túl Lángi Attila. Az Eger Rallyn történtek után még azon is elgondolkodott, folytatja-e a versenyzést. És ez most teljesen komoly, nem csak pillanatnyi düh, fellángolás…
Lángi Attila: Sajnos nem telt jól a versenyhétvégén. Már rögtön az első gyorsaságin éreztük, hogy baj van: rajtunk teljesen kívülálló okok miatt fékprobléma jelentkezett az autóban. Köztudott, mennyire jó fékje van a Z4-nek, teljesen más számításaink vannak a használatával kapcsolatban, mint amit most tapasztaltunk. Így nem volt vicces úgy közlekedni, hogy pár száz méterre vannak tőled a nézők egy kanyarban, és te azt érzed, hogy nem tudsz megállni, mert nem fog úgy a fék… Nyomtam a pedált, de semmi lassulást nem érzékeltünk, csak füstöltek az első kerekeink.
Az első sokk hatása alatt vágtunk neki a szombat esti második szakasznak, ahol pedig az ékszíj szakadt el ráadásként, ami újabb szög volt az autó koporsójára. Egyetlen pozitívum volt abban a napban, hogy az út szélén állva egy nagyon jó hangulatú csapattal találkoztunk, akik whiskeyvel meg is kínáltak bennünket. Ez úttal is elnézést kérek, hogy nem fogadtam el, de tudtam, hogy rám is nagy feladat vár még aznap éjjel a szervizparkban, hogy másnap újra rajthoz tudjunk állni.
Közben kiderült, hogy még az olaj is szivárgott a kocsiból, így akadt még egy megoldandó problémánk estére. Éjfél körül neki is tudtunk állni az autó javításának, úgy, hogy másnap reggel 7-kor már rajthoz volt. Mondanom sem kell, nem aludtunk túl sokat – talán egy fél órát. A vasárnapi első gyors elég ébredezősre sikerült, a másodikon pedig fura szag kezdett szivárogni az autóba. Azt hittem, ki fog gyulladni a Z4. Hála Istennek ezt a technika nem várta meg, helyette inkább elkezdett rángatni, le-föl ugrált az olajnyomás, majd megadta magát a kocsi. A beíróig le tudtunk gurulni, de onnan már csak alapjáraton ment tovább az autó. A motorháztetőt felnyitva pedig azt láttuk, hogy minden csupa olaj volt. A menetlevelet ezek után leadtuk, és kiálltunk a versenyből.
Anyagilag még nem jelentene olyan hatalmas áldozatot a Z4 revíziója, de munkaórában nagyon sok áldozatot kívánna, hogy újra versenyképes legyen. Bevallom, az Eger Rallyn történtek után teljesen elment a kedvem a versenyzéstől, most még azt sem tudom, odaállunk-e a következő, vértesi futamon a rajthoz. Nagyon sok mindent megéltem már a rallys pályafutásom alatt, de ekkorát még sohasem csalódtam. És ezt most teljesen komolyan mondom, így is gondolom. Majd meglátjuk, megjön-e a kedvem a bajnokság folytatásához…
Fotó:Peremicki István