Aki eredményes akar lenni az online marketingben, nem teheti meg, hogy nem épít listát. Ha szakértő vagy valamilyen területen, akkor ezt meg is kell mutatnod a partnereidnek folyamatos kommunikációval, értékes tartalmak gyártásával, a szaktudásod továbbadásával. Ha az értékadás az első, akkor a vásárlásra ösztönző emailjeidet is meg fogják nyitni. Lássuk, mi a teendő!
Miért érdemes az email marketinggel foglalkozni?
Nos, az egyik cél nyilván a bevételeid növelése új vevők szerzése és a régi vásárlóknak történő újraeladás révén. Ha nincs listád, akkor azt a vevőt, akinek az első látogatáskor éppen nem volt aktuális a vásárlás, el is veszítetted. Nem biztos ugyanis, hogy valaha újra vissza fog találni a honlapodra, lehet, hogy a versenytársadnál fogja megvenni a terméket vagy szolgáltatást.
Egy másik érv az e-mail lista mellett, hogy ennek révén folyamatos kapcsolatot tudsz ápolni a célpiacoddal, megtudhatod az igényeiket, magasabb szintű és teljesebb körű kiszolgálást tudsz nyújtani számukra.
A folyamatos kommunikáció révén benne maradsz a fejükben, így ha elfogy a termék, amit forgalmazol, az email kapcsán eszébe fog jutni, hogy rendelni kellene. Ismétlődő szolgáltatásnál is jó esélyed van, hogy újra igénybe veszi az a vásárló, ha ápoltad vele a kapcsolatot.
Az e-mail marketing emellett csökkenti az egy vevő megszerzésére fordított költséget. Ha csak fizetett hirdetésekkel dolgozol, előbb-utóbb egyre drágább lesz a kattintás, míg a listának történő értékesítés vagy újraértékesítés gazdaságosabbá teheti a marketingkampány egészét.
Az értékes szakmai tartalmak miatt a listád szakértőnek fog tekinteni az adott témában, és ha megvételre ajánlasz valamit, azt is jobban elfogadják majd Tőled.
Mire lehet még szükséged az e-mail marketinghez?
Fontos, hogy legyen egy jó és megbízható levelezőszoftvered, olyan, amelyik a vevőidet nyilvántartja, képes a vevőket különböző szempontok alapján csoportosítani, a különböző csoportoknak akár különböző leveleket, ajánlatokat küldeni. A legjobb, ha a szoftver skálázható, a listád nagyságával együtt növekszik. Lényeges szempont lehet még, hogy a leveleid ne kerüljenek a spamek közé, és kapj visszajelzést arról, vajon az adott levelet megnyitották-e./X/
A lista növelésének lehetőségei
A mennyiség növelésénél fontosabb a lista minősége, azok legyenek a listádon, akiket érdekelhet a terméked vagy szolgáltatásod. Minden listán vannak potyázók, akik csak arra hajtanak, hogy begyűjtsék az értékes információkat. Alapvetően azonban a jó lista vásárlókból és potenciális vásárlókból áll.
A feliratkozásra való ösztönzés jelenjen meg minél több helyen, főként a blogbejegyzéseknél, a landing oldalaknál és a címoldalon is. Nagyobb az esélye a feliratkozásnak, ha azonnal valamilyen értékes tartalomhoz tud hozzájutni a látogató.
Személyre szabott listanövelő ötletekért keresd meg a Klikkmarketing munkatársait!/