Az Európai Űrügynökség (European Space Agency, ESA) 2012-ben döntött a Jupiter és jeges holdjainak kutatására induló JUICE (JUpiter ICy moons Explorer) űrszonda megvalósításáról. A jelenlegi tervek szerint a JUICE Kourouból, Ariane-5 rakétával indul 2022-ben, és öt gravitációs lendítés (három a Földnél, egy a Vénusznál és egy a Marsnál) után, 2030-ban érkezik meg a Jupiterhez, ahol legalább három évig végez majd méréseket.
Az űreszköz először a Jupiter körüli pályáról vizsgálja a bolygó légkörét, magnetoszféráját, vékony gyűrűit és holdjait. Ezt követően – illetve az Europa és a Callisto holdak vizsgálata után – a Naprendszer legnagyobb holdja, a Ganymedes körüli pályára áll, ahol több hónapot töltve egyre alacsonyabb pályáról fogja vizsgálni a jeges óriásholdat. A Ganymedes és az Europa holdak felszíni jégrétege alatt vízóceánok találhatók, amelyekben az élet kialakulásának feltételei is adottak lehetnek. A küldetés során először kerülhet sor ezek vizsgálatára a Jupiter rendszerében.
2013-ban, európai űrkutató intézetek és egyetemek nagy megmérettetése után került sor a küldetés tizenegy kísérletének kiválasztására. A fedélzeti műszerek között kamerák, spektrométerek, radarberendezés, lézeres magasságmérő, a plazmakörnyezetet vizsgáló magnetométer található. A műszerek fejlesztésében Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Írország, Olaszország, Lengyelország, Magyarország, Spanyolország, Svájc, Svédország, az Egyesült Királyság, valamint az Amerikai Egyesült Államok és Japán kutatói vesznek részt.
A projekt az ESA számára is különleges kihívást jelent technikai szempontból. Rendkívül erős sugárzási környezetben kell működnie az összes műszernek sok éven keresztül, valamint a termikus hatások is különösen nagy terhelést jelentenek az összes alkatrészre.
A JUICE misszió fővállalkozója az AIRBUS, Európa vezető műholdépítő vállalata. Az AIRBUS-hoz sok alvállalkozó szállítja be a részegységeket. Ezek integrálása, hőtani tervezése és összeépítése hallatlan összetett folyamat. Először valamennyi részegység külön-külön kerül tesztek alá, majd az interface felületek kölcsönhatásainak a vizsgálata következik. Ezt követi a többezer elem összeépítése, végül az összeépített szerkezet együttes vizsgálata.
A hollandiai ESTEC-ben működő ESA termikus tervező-tesztelő laboratóriuma az előző években kitűnő munkakapcsolatot épített ki az ADMATIS Kft-vel, s ennek folytán az ADMATIS a 2019-20 években bekapcsolódott a JUICE bonyolult termikus tesztfolyamataiba is.
A JUICE elemek termikus teszt programjának megvalósításához az ADMATIS részéről négy űrfeladatot kellett megoldani. Ebből három a SWI TRU, az SWI EU és a JANUS MEU egységek viselkedésének a szimulálására teszt hardverek tervezése, legyártása és leszállítása. Ezek a műtárgyak a repülő hardverrel termikusan és geometriailag megegyező alkatrészek (dummys), amelyeket beépítenek a szerkezetbe és részletes, szélsőséges termikus vizsgálatnak vetnek alá.
Bár a vizsgálatok jelenleg is folynak, annyi már most is bizonyos, hogy az eredeti tervekhez képest a JUICE PEP-NU egy pótlólagosan tervezett, analizált, elkészített többrétegű fóliából készített belső-külső ADMATIS „kabátot” kap. Ez volt az ADMATIS negyedik feladata. Ez a „kabát” MLI (Multi Layer Insulation) anyagból készül, magát az anyagot az ADMATIS tervezi és kivitelezi. Az MLI technológia igazi high-tech, ez az ADMATIS legújabb űrtechnológiai kompetenciája. Ez a borítás a részegységek közötti szükségtelen hőfluxust redukálja le a kívánt szintre. Egy példány készült a tesztekhez, egy pedig a repülő példány. Ez már kiállta a próbát és készül a végső integrálásra s a hosszú kozmikus utazásra.
Az ADMATIS részvételét a feszített időtervű és a magas technikai felkészültséget igénylő JUICE programban az Európai Űrügynökség (ESA), valamint a Külgazdasági- és Külügyminisztérium támogatta. Ezzel a programmal mind a cég, mind a város, mind az ország óriási lépést tett a magyar űripar nemzetközi integrációja felé.