A BKV és a BKK most gondban van, mert az új CAF típusú villamosok nem felelnek meg minden tekintetben a budapesti forgalomba állásukhoz. „A BKK 2017-ben és 2018-ban – a már Budapesten közlekedő negyvenhét villamos szerződésében szereplő opciós lehetőség, azaz vételi jog alapján – összesen huszonhat CAF szerelvényt rendelt meg a spanyol gyártótól, amelyek közül kilenc 2019-ben és 2020-ban már megérkezett Budapestre. Ezek átadás-átvétele azóta sem történt meg, mert bizonyos műszaki részletekben nem felelnek meg a szerződésben foglalt feltételeknek. Ugyan egyes hibákat a gyártó már kijavított, másokhoz azonban további egyeztetések, független szakértői vélemények szükségesek. A BKK, a BKV, és minden Budapesten közlekedő határozott érdeke, hogy a sok milliárd forintos értéket képviselő járművek hibák, garanciális problémák nélkül legyenek átvéve, hiszen évtizedek múlva is szolgálniuk kell majd a fővárosban közlekedőket. Az adófizetők pénzéből működő BKK és BKV egyedül így tud felelősen eljárni az ügyben, és így tudja garantálni a villamosok jövőbeli biztonságos és gazdaságos működését. A BKK és a BKV ezt a határozott álláspontot képviseli a CAF-fal zajló folyamatos tárgyalásokon. Eközben a spanyol gyártó folyamatosan szállítja Budapestre a megrendelt járműveket, amelyek előírt tesztjei és próbafutásai jelenleg is zajlanak.”
Ez áll Budapesti Közlekedési Központ mai közleményében
Addig, amíg nem rendeződik a járművek műszaki alkalmassága a Budapestre érvényes szabványok szerint, addig nem csak, hogy nem tudja az üzemeltető forgalomba állítani őket, hanem azokat a járműcseréket se tudja megvalósítani, amelyek végeredménye szerint a legelhasználtabb szerelvényeket ki tudnák vonni a forgalomból. Például az 1-es villamos vonalára beállítani tervezett kilenc részes hosszú CAF kiváltana egy három Tátra kocsiból álló szerelvényt, amelyekkel meg más vonalakon lehetne frissíteni a közlekedő villamosok állományát.
Kertész Z István