VARGA RACING TEAM ASE – STEELVENT Salgó Rallye a Q8Oils Kupáért
Lángi Attila – Veres Gábor, BMW E86 Z4 M
Több mint 8 hónap után ülhet újra a BMW Z4 versenyautója volánja mögé, éles versenykörülmények között Lángi Attila. A Varga Racing Team ASE pilótája és csapata teljesen, vázra szedte szét az autót, és onnan építette újra, a legnagyobb részletességgel. A felkészülésben olyan versenytársak segítették, mint Vincze Ferenc, Aschenbrenner György vagy Turán Frigyes. Az anyósülésre pedig egy régi-új navigátora fog visszaülni.
Lángi Attila: Nehéz volt ez a 7 hónap rally nélkül, de muszáj volt átvészelni. Megpróbáltam mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a szezonkezdésre, amikor már tényleg lehet versenyezni. Többek között rallys programmal játszottam a PS4-en, bár be kell, hogy valljam, ez nagyon nem az én világom. Nálunk eddig minden évben elmaradt az autó nagy felújítása, mondván, hogy a Szilveszter Rallyn való parádézás előrébbvaló ennél. Most nem így történt, hiszen a tavalyi nyíregyházi futamon összetörtük a kocsit – a Hungaroringen is egy kölcsön Mitsubishivel álltunk rajthoz –, így mindenképp teljes revíziót kellett csinálnunk rajta. Az utolsó csavarig szétszedtük az autót, minden hiányosságot kiküszöböltünk és mindennek megtaláltuk benne az optimális helyét, hogy kézre álljon. Minden egyes csavar meghúzásánál ott voltam, ezért úgy gondolom, teljesen készen vagyunk vele. Épp ezért már nagyon vártam, mikor próbálhatjuk ki élesben.
Év elején még volt pár kisebb megmozdulás, ahol próbálgattuk az autót. Még a (tervezett) Eger Rally előtt ellátogattunk egy FRT futamra, ahová elkísért bennünket a regnáló magyar bajnokunk, Vincze Ferenc, valamint Aschenbrenner György Asi is. Az ő segítségükkel sikerült csiszolnunk az autó beállításain – mindketten felváltva mentek a Z4-gyel, és hozzátették a szakmai tapasztalataikat a futómű és a technika pontosításához. Hatalmas előrelépéseket tettünk, ezt éreztem már akkor is. Később Rafi szervezett egy tesztet Cereden, ahová szintén kilátogattunk. Felkértem az egyik legjobb és legjobban alkalmazkodni tudó magyar pilótát, Turán Fricit, hogy segítsen nekem. Már kívülről is élmény volt nézni, hallani, ahogy hajtotta a Z4-et – döbbenetesen jó volt. Frici is állítgatta az autót, és nagyon jó meglátásai voltak az egyensúllyal kapcsolatban. A Salgó Rallyn így abszolút az ő beállításaira fogunk támaszkodni – bár igaz, az én stílusomtól kicsit távol áll, ugyanis most nagyon nem akar csúszkálni.
Jó lesz Veres Gábor, alias Csövi barátommal újra együtt menni, ő például másfél év után ül vissza a versenyautóba. A szakaszok nem lesznek teljesen ismeretlenek számunkra, de azért szükségünk lesz az alapos pályabejárásra. A háromféle szakasz közül a Salgótarján-Kazár úton legalább 100x autózom egy évben, így remélem, nem lesz vele gondunk, pontosan és jól fel tudjuk írni most is. Mátraszentimre-Mátrakeresztes még sosem állt össze nekem, bármelyik irányba is mentem rajta, mindig egy rémálom volt – meglátjuk, most mit tartogat számunkra. A 26,24 km-es Bátorterenye-Mátraalmás szakaszon pedig nemrég végigbringáztam, hogy tudjam, mire készüljünk – lesz benne bőven emelkedő, de legalább jól lehet majd lefelé is robogni. A 2WD+ kategóriában szerintem mindenkinek újak lesznek ezek a pályák, így minden azon fog múlni, ki hogyan tudja feldolgozni a szakaszokat.
Nagyon sok mindent tettem érte az elmúlt 7 hónapban, és a versenytárs barátaink is rengeteget segítettek, amiért igazán hálás vagyok. Most érzem először azt, hogy teljes mértékig megbízok a kocsiban. Pont ezért el is várom magamtól, magunktól, hogy jól menjünk a hétvégén. A kategória TOP3 helyének egyikét tűzném ki célul magunk elé, de persze most sem az eredmény fog igazán számítani nekünk. De majd meglátjuk, mire leszünk képesek a kategóriatársakkal szemben.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést!