Több mint 3 hónap zárvatartás után péntektől újra látogatható az Iparművészeti Múzeum gyűjteménye a budapesti Ráth György-villában.
A veszélyhelyzet megszűnése után Budapesten is újra kinyithatnak a kiállítótermek. A péntektől újra látogatható Ráth György-villában az Iparművészeti Múzeum páratlan szecessziós gyűjteményének kiemelkedő darabjaiból összeállított, A mi szecessziónk című állandó kiállítás, valamint az Antonio Tempesta remekművét bemutató kamaratárlat várja a közönséget a korábbi nyitvatartási rendben, hétfő kivételével minden nap 10-18 óráig.
A múzeum épületében kérjük látogatóinktól a javasolt védőtávolság megtartását. A kézfertőtlenítés és az arcmaszk viselése nem kötelező, de ajánlott.
A mi szecessziónk
A Ráth György-villa 2018 őszén A mi szecessziónk című állandó kiállítással nyitotta meg újra kapuit, mely az Iparművészeti Múzeum szecessziós gyűjteményének legjelentősebb darabjait mutatja be, és teszi elérhetővé a rekonstrukció ideje alatt is a nagyközönség számára, egyúttal méltó emléket állítva Ráth Györgynek, a múzeum első igazgatójának. A kiállításon szereplő közel 600 műtárgy az iparművészet minden ágát képviseli, kiegészítve festményekkel és Ráth György gyűjteményének érdekes darabjaival. Több, most restaurált tárgy – állapota miatt – eddig nem szerepelt kiállításon.
Drágakőre festve – Antonio Tempesta újra felfedezett műve(i)
A mesés Keletről származó kőzet, a lápisz lazuli önmagában is értékes drágakő, a festők csodált mély kékjének, az ultramarinnak az alapanyaga. Ezt a különleges szépségű követ a 17. század elejének római művésze, Antonio Tempesta néhány, főúri megrendelésre készített képén festőalapként használta fel. Tempesta különféle kövekre festett művei igazi ritkaságok. Lápisz lazulira festett képe mindössze három maradt fenn a világon – ezek egyikét nem kisebb jelentőségű gyűjtemény, mint a párizsi Louvre őrzi. A mű valójában egyszerre két kép: Tempesta a vékony, még a fényt is átsejleni engedő kőlap mindkét oldalára festett egy-egy bibliai jelenetet. A két ábrázolás természet és művészet szemet tévesztő összjátéka. Az alapként szolgáló kő, amelyet nem mindenhol borít festés, színével és mintázatával szervesen épül be az ábrázolásokba.