Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat. Az elmúlt időszak forgalmi adatai szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala.
A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A város több pontján működő forgalomszámláló eszközök elmúlt hetekben mért adatai alapján már most kijelenthető, hogy a fővárosban közlekedők szívesebben ülnek biciklire, ha a megfelelő infrastruktúra is a rendelkezésükre áll. Ez utóbbiban jelentős előrelépés történt április eleje óta.
A tavaszi jó időben rendszeresen növekedni szokott a kerékpárral közlekedők száma, de a mostani mérések adatai túlmutatnak az ilyenkor szokásos általános forgalmi változáson. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta 2500-3000-en bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.
A Bartók Béla út is hasonlóan erős kerékpáros forgalmat bonyolít, a mérések alkalmával ez az útvonal is rendszeresen meghaladta a kiskörúti kerékpársávon mért számokat. Az elmúlt hetekben voltak olyan napok, amikor a Bartók Béla úton közlekedő járművek közül minden negyedik bicikli volt.
Két hónapja tart a munka
Az új kerékpársávok kialakítása április elején indult. A munka a Bartók Béla úton kezdődött el, amit a Tétényi út, az Üllői út, a Nagykörút, majd a Villányi út követett. A fejlesztésekkel megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpár-forgalmi főhálózat összefüggőbbé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá vált. Ennek köszönhetően a járványhelyzetből visszatérő közlekedők közül jónéhányan nem az autót, hanem a kerékpárt választották.
A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút szakemberei a megvalósítás óta folyamatosan figyelik az új kerékpársávok forgalmát, kihasználtságát, és ha szükséges, megteszik a kellő intézkedéseket. Arról, hogy az új kerékpársávok közül melyik lesz ideiglenes, és melyik marad meg végleg, várhatóan nyár végén, közel fél évnyi tapasztalat ismeretében születik majd döntés.